Spitalul de Psihiatrie și pentru Măsuri de Siguranță Săpoca angajeaza asistent medical, îngrijitoare, brancardieri

Jobs

( trei anunturi )

SPITALUL DE PSIHIATRIE ȘI PENTRU MĂSURI DE SIGURANȚĂ SĂPOCA organizează concurs pentru ocuparea a 1 post asistent medical (PL) în cadrul Compartimentului de Îngrijiri Paliative Nifon, post contractual, de execuţie, vacant, pe perioadă nedeterminată, timp de lucru în ture (12 cu 24).

        Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiilor contractuale sunt:

           Fișele de post corespunzătoare sunt parte integrantă din prezentul anunț și se afișează odată cu acesta.

      Poate participa la concursul pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte următoarele condiţii, conform art. 15 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1336 din 28 octombrie 2022, cu modificările și completările ulterioare:

    a) are cetăţenia română, cetăţenie unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;

    b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

   c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

   d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

    e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

    f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

    g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

    h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

       Concursul se va desfasura conform calendarului urmator:

  – afisare anunt                                                                                      30 octombrie 2025

  – ultima zi de depunere a dosarelor                                                     12 noiembrie 2025, orele 16.00

  – afișare rezultate selecție dosare                                                        13 noiembrie 2025

  – ultima zi de depunere a contestațiilor rezultate selecție dosare        14 noiembrie 2025

  – afisare rezultate contestatii rezultate selectie dosare                        17 noiembrie 2025

  – proba scrisă va avea loc pe data de                                                  26 noiembrie 2025, orele 10.00

  – afisare rezultate proba scrisă                                                             26 noiembrie 2025

   -ultima zi de depunere a contestatiilor rezultate proba scrisă             27 noiembrie 2025

  – afisare rezultate contestatii rezultate proba scrisă                             28 noiembrie 2025

  – proba practică va avea loc pe data de                                                2 decembrie 2025, orele 10.00 

  – afisare rezultate proba practică                                                           2 decembrie 2025

   -ultima zi de depunere a contestatiilor rezultate proba practică           3 decembrie 2025

  – afisare rezultate contestatii rezultate proba practică                           4 decembrie 2025

  – proba interviu va avea loc pe data de                                                  5 decembrie 2025, orele 10.00 

  – afisare rezultate proba interviu                                                             5 decembrie 2025

   -ultima zi de depunere a contestatiilor rezultate proba interviu             8 decembrie 2025

   – afisare rezultate contestatii rezultate proba interviu                            9 decembrie 2025

   – afisare rezultate finale concurs                                                            9 decembrie 2025.

       În vederea participării la concurs, până la data de 12 noiembrie 2025, orele 16.00 candidaţii depun la secretariatul comisiei de concurs (Serviciul RUNOS) dosarul de concurs, care va conţine în mod obligatoriu:

    a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2( va fi pus la dispoziția candidaților în momentul verificării dosarelor la Serv. RUNOS);

   b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

    c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

   d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;

   e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;

    f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

    g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

   h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

    i)curriculum vitae, model comun european;

j) chitanța de achitare a taxei de concurs în sumă de 200 lei.

       Taxa de concurs se plătește doar după verificarea doarului și nu se restituie în nici un caz ( neprezentare la concurs, neobținerea postului pentru care a candidat, etc.)

     Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

     Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

     Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

       Pentru fiecare probă punctajul este de maxim 100 puncte.

       Pentru a fi declarați „ Admis”, candidații trebuie să obțină la fiecare probă minim 50 puncte. 

       Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susținerea probei următoare.

       În termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs are obligația de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condițiilor de participare.

       După afișarea rezultatelor obtniute la selecția dosarelor, proba scrisă și/sau proba practică și interviu, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării probei scrise și/sau a probei practice și a interviului, sub sancțiunea decăderii din acest drept.

      În situația contestațiilor formulate față de rezultatul selecției dosarelor, comisia de soluționare a contestațiilor va verifica îndeplinirea de către candidatul contestatar a condițiilor pentru participarea la concurs în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

     În situația contestațiilor formulate față de rezultatul probei scrise, probei practice sau a interviului, comisia de soluționare a contestațiilor va analiza lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

    Relații suplimentare se pot obține la telefon 0238/528145/6/7, interior 173- Serv. RUNOS.

BIBLIOGRAFIE ASISTENT MEDICAL

1.URGENTELE MEDICALE- MANUAL –  SINTEZA  PENTRU ASISTENTI MEDICALI– FLORIAN CHIRU , Editura RCR Editorial 2012 Bucuresti

2.INGRIJIREA OMULUI BOLNAV SI  A OMULUI  SANATOS –FLORIAN CHIRU, EDITIA III, EDITURA CISON 2012.

3.Codul de etică și deontologie al asistentului medical generalist, al moașei și al asistentului medical din România.

4.Proceduri de practică pentru asistenții medicali generaliști.

5.Ordinul MS nr. 1101 din 30.09.2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire si limitare a infectiilor asociate asistentei medicale in unitatile sanitare:

– Anexa nr. 1 – atribuțiile asistentei medicale de salon

– Anexa nr. 3

– Anexa nr. 4.

6.Ordinul MS nr. 1761 din 03.09.2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia:

  • Anexa nr. 1- Cap 1,2,3,
  • Anexa nr.3.

7.Ordinul MS nr. 1226 din 03.12.2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale: Cap II,  III, V, VI- art. 13- 19, Cap VII, VIII, XII- art 64,

8.Legea nr. 46 din 21.03.2003 a drepturilor pacientului;

9.Legea  nr. 487 din 11.07.2002 a sanatatii mintale si a protectiei persoanelor cu tulburari psihice;

10.Ordinul MS. nr. 488 din 15.04.2016 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii Sanatatii Mintale si a protectiei persoanelor cu tulburari psihice nr. 487/2002;

11.ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.

                 MANAGER,                                                                              ȘEF SERVICIU RUNOS,    

        Dr. PÎRÎU GABRIELA                                                                         Ec. CĂLIN IULIANA

SPITALUL DE PSIHIATRIE ȘI PENTRU MĂSURI DE SIGURANȚĂ SĂPOCA organizează concurs pentru ocuparea a 2 posturi contractuale,vacante, de execuţie pe perioadă nedeterminată, dupa cum urmează:

– 1 post de îngrijitoare în cadrul secției Neurologie, timp de lucru în ture (12 cu 24).

– 1 post de îngrijitoare în cadrul Compartimentului de Îngrijiri Paliative Nifon, timp de lucru în ture (12 cu 24).

     Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiilor contractuale sunt:

      Fișele de post corespunzătoare sunt parte integrantă din prezentul anunț și se afișează odată cu acesta.

      Poate participa la concursul pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte următoarele condiţii, conform art. 15 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1336 din 28 octombrie 2022, cu modificările și completările ulterioare:

    a) are cetăţenia română, cetăţenie unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;

    b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

   c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

   d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

    e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

    f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

    g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

    h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

        Concursul se va desfasura conform calendarului urmator:

  – afisare anunt                                                                                      30 octombrie 2025

  – ultima zi de depunere a dosarelor                                                     12 noiembrie 2025, orele 16.00

  – afișare rezultate selecție dosare                                                        13 noiembrie 2025

  – ultima zi de depunere a contestațiilor rezultate selecție dosare        14 noiembrie 2025

  – afisare rezultate contestatii rezultate selectie dosare                        17 noiembrie 2025

  – proba scrisă va avea loc pe data de                                                  25 noiembrie 2025, orele 10.00

  – afisare rezultate proba scrisă                                                             25 noiembrie 2025

   -ultima zi de depunere a contestatiilor rezultate proba scrisă             26 noiembrie 2025

  – afisare rezultate contestatii rezultate proba scrisă                             27 noiembrie 2025

  – proba interviu va avea loc pe data de                                                28 noiembrie 2025, orele 10.00 

  – afisare rezultate proba interviu                                                           28 noiembrie 2025

   -ultima zi de depunere a contestatiilor rezultate proba interviu             2 decembrie 2025

   – afisare rezultate contestatii rezultate proba interviu                            3 decembrie 2025

   – afisare rezultate finale concurs                                                            3 decembrie 2025   

Candidatii se vor inscrie pe postul contractual vacant scos la concurs fara a mentiona sectia/ compartimentul. La finele concursului, in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute, candidatii declarati admisi, au posibilitatea sa opteze pentru sectia/ compartimentul unde doreste sa isi desfasoare activitatea.

       În vederea participării la concurs, pana la data de 12 noiembrie 2025, orele 16.00 candidaţii depun la secretariatul comisiei de concurs (Serviciul RUNOS) dosarul de concurs, care va conţine în mod obligatoriu:

    a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2( va fi pus la dispoziția candidaților în momentul verificării dosarelor la Serv. RUNOS);

   b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

    c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

   d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;

   e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;

    f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

    g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

   h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

  i)curriculum vitae, model comun european;

  j) chitanța de achitare a taxei de concurs în sumă de 150 lei.

       Taxa de concurs se plătește doar după verificarea doarului și nu se restituie în nici un caz ( neprezentare la concurs, neobținerea postului pentru care a candidat, etc.)

     Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

     Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

     Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

       Pentru fiecare probă punctajul este de maxim 100 puncte.

       Pentru a fi declarați „ Admis”, candidații trebuie să obțină la fiecare probă minim 50 puncte. 

       Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susținerea probei următoare.

       În termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs are obligația de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condițiilor de participare.

       După afișarea rezultatelor obtniute la selecția dosarelor, proba scrisă și/sau proba practică și interviu, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării probei scrise și/sau a probei practice și a interviului, sub sancțiunea decăderii din acest drept.

      În situația contestațiilor formulate față de rezultatul selecției dosarelor, comisia de soluționare a contestațiilor va verifica îndeplinirea de către candidatul contestatar a condițiilor pentru participarea la concurs în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

     În situația contestațiilor formulate față de rezultatul probei scrise, probei practice sau a interviului, comisia de soluționare a contestațiilor va analiza lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

Relații suplimentare se pot obține la telefon 0238/528145/6/7, interior 173- Serv. RUNOS.

BIBLIOGRAFIE

1. Programul national de pregatire a infirmierelor- Note de curs- O.A.M.G.M.A.M.R., Editura Alma Mater, 2012.

  – Modulul IV, Cap.3,4,5

  – Modulul VI, principiile eticii medicale

 2. ORDINUL M.S. nr.1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistenței medicale în unitățile sanitare:

  • Anexa nr. 3
  • Anexa nr. 4.

3. O.M.S. nr. 1.761/ 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia

  • Anexa I- cap. I, II, III- art.8-19.
  • Anexa III.

4. ORDINUL M.S. nr. 1226/ 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activitățile medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activitățile medicale;

     – Capitolul II, III, IV, V, VI, VII, VIII.

5. LEGEA nr. 487/11.07.2002 a sănătății mintale și a protecției persoanelor cu tulburări psihice

– Secțiunea III Drepturile persoanelor cu tulburări psihice.

   MANAGER,                                                                            ȘEF SERVICIU RUNOS,

             Dr PÎRÎU GABRIELA                                                                      Ec. CĂLIN IULIANA

SPITALUL DE PSIHIATRIE ȘI PENTRU MĂSURI DE SIGURANȚĂ SĂPOCA organizează concurs pentru ocuparea a 3 posturi contractuale,vacante, de execuţie pe perioadă nedeterminată, dupa cum urmează:

– 2 posturi de brancardieri în cadrul Psihiatrie I-acuți Săpoca, timp de lucru în ture (12 cu 24).

– 1 post de brancardier în cadrul Psihiatrie II-acuți Săpoca, timp de lucru în ture (12 cu 24).

     Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiilor contractuale sunt:

      Fișele de post corespunzătoare sunt parte integrantă din prezentul anunț și se afișează odată cu acesta.

      Poate participa la concursul pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte următoarele condiţii, conform art. 15 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1336 din 28 octombrie 2022, cu modificările și completările ulterioare:

    a) are cetăţenia română, cetăţenie unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;

    b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

   c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

   d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

    e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

    f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

    g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

    h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

        Concursul se va desfasura conform calendarului urmator:

  – afisare anunt                                                                                      30 octombrie 2025

  – ultima zi de depunere a dosarelor                                                     12 noiembrie 2025, orele 16.00

  – afișare rezultate selecție dosare                                                        13 noiembrie 2025

  – ultima zi de depunere a contestațiilor rezultate selecție dosare        14 noiembrie 2025

  – afisare rezultate contestatii rezultate selectie dosare                        17 noiembrie 2025

  – proba scrisă va avea loc pe data de                                                  24 noiembrie 2025, orele 10.00

  – afisare rezultate proba scrisă                                                             24 noiembrie 2025

   -ultima zi de depunere a contestatiilor rezultate proba scrisă             25 noiembrie 2025

  – afisare rezultate contestatii rezultate proba scrisă                             26 noiembrie 2025

  – proba interviu va avea loc pe data de                                                27 noiembrie 2025, orele 10.00 

  – afisare rezultate proba interviu                                                           27 noiembrie 2025

   -ultima zi de depunere a contestatiilor rezultate proba interviu           28 noiembrie 2025

   – afisare rezultate contestatii rezultate proba interviu                           2 decembrie 2025

   – afisare rezultate finale concurs                                                          2 decembrie 2025.

      Candidatii se vor inscrie pe postul contractual vacant scos la concurs fara a mentiona sectia/ compartimentul. La finele concursului, in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute, candidatii declarati admisi, au posibilitatea sa opteze pentru sectia/ compartimentul unde doreste sa isi desfasoare activitatea.

       În vederea participării la concurs, pana la data de 12 noiembrie 2025, orele 16.00 candidaţii depun la secretariatul comisiei de concurs (Serviciul RUNOS) dosarul de concurs, care va conţine în mod obligatoriu:

    a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2( va fi pus la dispoziția candidaților în momentul verificării dosarelor la Serv. RUNOS);

   b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

    c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

   d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;

   e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;

    f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

    g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

   h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

  i)curriculum vitae, model comun european;

  j) chitanța de achitare a taxei de concurs în sumă de 150 lei.

       Taxa de concurs se plătește doar după verificarea doarului și nu se restituie în nici un caz ( neprezentare la concurs, neobținerea postului pentru care a candidat, etc.)

     Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

     Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

     Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

       Pentru fiecare probă punctajul este de maxim 100 puncte.

       Pentru a fi declarați „ Admis”, candidații trebuie să obțină la fiecare probă minim 50 puncte. 

       Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susținerea probei următoare.

       În termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs are obligația de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condițiilor de participare.

       După afișarea rezultatelor obtniute la selecția dosarelor, proba scrisă și/sau proba practică și interviu, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării probei scrise și/sau a probei practice și a interviului, sub sancțiunea decăderii din acest drept.

      În situația contestațiilor formulate față de rezultatul selecției dosarelor, comisia de soluționare a contestațiilor va verifica îndeplinirea de către candidatul contestatar a condițiilor pentru participarea la concurs în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

     În situația contestațiilor formulate față de rezultatul probei scrise, probei practice sau a interviului, comisia de soluționare a contestațiilor va analiza lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

Relații suplimentare se pot obține la telefon 0238/528145/6/7, interior 173- Serv. RUNOS.

BIBLIOGRAFIE

1. Programul national de pregatire a infirmierelor- Note de curs- O.A.M.G.M.A.M.R., Editura Alma Mater, 2012.

-Modulul III

-Modulul VI principiile eticii medicale.

2.ORDINUL M.S. nr.1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistenței medicale în unitățile sanitare :

  • Anexa nr. 3
  • Anexa nr. 4,

3. ORDINUL M.S. nr. 1226/ 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activitățile medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activitățile medicale;

     – Capitolul II, III, IV, V, VI, VII, VIII.

4.LEGEA nr.46/2003 privind drepturile pacientului si normele de aplicare.

5. LEGEA nr. 487/11.07.2002 a sănătății mintale și a protecției persoanelor cu tulburări psihice, republicată

– Capitolul I

– Secțiunea III Drepturile persoanelor cu tulburări psihice.

6. ORDINUL M.S. nr. 488/2016 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii sănătații mintale și a protectiei persoanelor cu tulburari psihice nr. 487/2002 : Capitolul V- art.8,9, 10,11,13.

7. O.M.S nr. 1025/ 2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spălătorie pentru unitățile medicale :

– Definiții :

– Colectarea la sursă și ambalarea lenjeriei ;

– Transportul și depozitarea lenjeriei murdare ;

– Depozitarea și transportul lenjeriei curate.

   MANAGER,                                                                            ȘEF SERVICIU RUNOS,

             Dr. PÎRÎU GABRIELA                                                                       Ec. CĂLIN IULIANA

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook , Instagram YouTube , TikTok , Twitter .