( trei anunturi )
Muzeul Judeţean Buzău organizează în perioada de 04.06.2025 – 07.07.2025 la sediul
din Aleea Castanilor, nr. 1, concurs pentru ocuparea postului vacant pe perioadă nedeterminată
de guard, studii medii/generale la Muzeul Judeţean Buzău în conformitate cu HG nr.
1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului–cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei
personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
Dosarele de înscriere ale candidaţilor se depun până la data de 18 iunie 2025 (inclusiv)
de luni până joi între orele 800-1600, vineri între orele 800-1330 la secretariatul Muzeului Judeţean
Buzău din Aleea Castanilor, nr. 1.
Relaţii suplimentare se pot obţine la secretariatul Muzeului Judeţean Buzău – tel.
0238.710561, persoană de contact Simona Tănase.
Concursul se va desfăşura la sediul Muzeului Judeţean Buzău, Aleea Castanilor, nr.
1, după cum urmează: – selecţia dosarelor: 19.06.2025;
- proba scrisă: 26.06.2025, ora 10ºº; – proba interviu: 02.07.2025, ora 10ºº; Rezultatul selectării dosarelor se va afişa la sediul Muzeului Judeţean Buzău din Aleea
Castanilor, nr. 1, în data de 20.06.2025. Dupa afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor, proba scrisă și interviu, după
caz, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare
de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului
probei scrise și a interviului. Rezultatele contestațiilor se vor afișa în maximum o zi lucrătoare de la expirarea
termenului de depunere a contestațiilor.
I. Acte necesare la depunerea dosarului:
a) Formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 a HG
nr. 1336/2022;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit
legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat
schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă
efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea
condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) copia carnetului de muncă sau, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada
lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate prin
ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul juduciar;
2
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de
către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel
mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis
infracțiuni prevăzute la art. 1 alin.(2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul
național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de
exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii
nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date
Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare;
i) curriculum vitae, model comun european;
Modelul orientativ al adeverinței menționate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 a HG nr.
1336/2022.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului
și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății.
Actele prevăzute la lit. b)-e) vor fi prezentate și în original în vederea verificării
conformității copiilor cu acestea.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind
antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor, are obligația
de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, anterior datei de susținere a
primei probe a concursului.
II. Condiţii generale necesare pentru ocuparea postului vacant scos la concurs : - Cetăţenie română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor
aparţinând Spaţiului Economic European sau cetățenie a Confederației Elvețiene; – Cunoaşterea limbii române, scris şi vorbit; – Vârsta minimă reglementată de prevederile legale; – Capacitatea deplină de exerciţiu; - O stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza
adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate; - Îndeplinirea condiţiilor de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit
cerinţelor postului scos la concurs; – Lipsa condamnării definitive pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securității naționale,
contra autorităţii, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals
ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată
la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu exceptia
situaţiei în care a intervenit reabilitarea; – Nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a
ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria, ori de a desfășura activitatea de care s-a
folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a
interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii; – Nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul
național autorizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a
unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind
3
organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările
ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h);
III. Condiţii specifice necesare pentru ocuparea postului vacant de guard, studii
medii/generale: - Studii medii/generale;
- Atestat pentru exercitarea profesiei de agent de securitate eliberat de organele abilitate;
- Vechime: minim 1 an în muncă și specializarea postului;
IV. Bibliografie pentru ocuparea postului vacant de guard, studii medii/generale:
- Legea privind protejarea patrimoniului cultural național nr. 182/2000, publicată și
actualizată; - Legea muzeelor și a colecțiilor publice nr. 311/2003, publicată și actualizată;
- Legea 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor;
- Legea 319/2006 a securității și sănătății în muncă;
- Legea 307/2006 republicată privind apărarea împotriva incendiilor;
V. Tematica pentru ocuparea postului vacant de guard, studii medii/generale: - Legea privind protejarea patrimoniului cultural național nr. 182/2000, publicată și
actualizată – Capitolul I -Dispoziții generale . - Legea muzeelor și a colecțiilor publice nr. 311/2003, publicată și actualizată – Capitolul
I- Dispozitii generale și Capitolul II-Patrimoniul muzeal . - Legea 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor
Capitolul V :Sectiunea a 3-a -Dotarea personalului de pază . - Legea 319/2006 a securității și sănătății în muncă- Capitolul IV -Obligațiile lucrătorilor
. 5. Legea 307/2006 republicată privind apărarea împotriva incendiilor – Sectiunea 1 -Obligații generale .
MANAGER,
dr. Daniel Costache-Bolocan
Muzeul Judeţean Buzău organizează în perioada de 03.06.2025 – 04.07.2025 la sediul
din Aleea Castanilor, nr. 1, concurs pentru ocuparea postului vacant pe perioadă nedeterminată
de consilier (magazioner), studii superioare, grad profesional debutant la Muzeul Judeţean
Buzău în conformitate cu HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului–cadru privind
organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din
fonduri publice. Dosarele de înscriere ale candidaţilor se depun până la data de 17 iunie 2025 (inclusiv)
de luni până joi între orele 800-1600, vineri între orele 800-1330 la secretariatul Muzeului Judeţean
Buzău din Aleea Castanilor, nr. 1.
Relaţii suplimentare se pot obţine la secretariatul Muzeului Judeţean Buzău – tel.
0238.710561, persoană de contact Simona Tănase.
Concursul se va desfăşura la sediul Muzeului Judeţean Buzău, Aleea Castanilor, nr.
1, după cum urmează: – selecţia dosarelor: 18.06.2025;
- proba scrisă: 25.06.2025, ora 10ºº; – proba interviu: 01.07.2025, ora 10ºº; Rezultatul selectării dosarelor se va afişa la sediul Muzeului Judeţean Buzău din Aleea
Castanilor, nr. 1, în data de 19.06.2025. Dupa afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor, proba scrisă și interviu, după
caz, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare
de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului
probei scrise și a interviului. Rezultatele contestațiilor se vor afișa în maximum o zi lucrătoare de la expirarea
termenului de depunere a contestațiilor.
I. Acte necesare la depunerea dosarului:
a) Formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 a HG
nr. 1336/2022;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit
legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat
schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă
efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea
condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) copia carnetului de muncă sau, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada
lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate prin
ocuparea postului;
2
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul juduciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de
către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel
mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis
infracțiuni prevăzute la art. 1 alin.(2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul
național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de
exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii
nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date
Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare;
i) curriculum vitae, model comun european;
Modelul orientativ al adeverinței menționate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 a HG nr.
1336/2022.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului
și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății.
Actele prevăzute la lit. b)-e) vor fi prezentate și în original în vederea verificării
conformității copiilor cu acestea.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind
antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor, are obligația
de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, anterior datei de susținere a
primei probe a concursului.
II. Condiţii generale necesare pentru ocuparea postului vacant scos la concurs : - Cetăţenie română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor
aparţinând Spaţiului Economic European sau cetățenie a Confederației Elvețiene; – Cunoaşterea limbii române, scris şi vorbit; – Vârsta minimă reglementată de prevederile legale; – Capacitatea deplină de exerciţiu; - O stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza
adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate; - Îndeplinirea condiţiilor de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit
cerinţelor postului scos la concurs; – Lipsa condamnării definitive pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securității naționale,
contra autorităţii, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals
ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată
la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu exceptia
situaţiei în care a intervenit reabilitarea; – Nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a
ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria, ori de a desfășura activitatea de care s-a
folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a
interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii; – Nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul
național autorizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a
3
unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind
organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările
ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h);
III. Condiţii specifice necesare pentru ocuparea postului vacant de consilier
(magazioner), studii superioare, grad profesional debutant: - Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă
durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor juridice,
administrative sau economice; - Vechime în specialitate: nu este necesară.
Cerințe dezirabile: - Cunoştinţe de bază în utilizarea calculatorului (MS Office – Word, Excel, e-mail, internet;
- Curs de contabilitate;
- Permis auto.
IV. Bibliografie pentru ocuparea postului vacant de consilier (magazioner), studii
superioare, grad profesional debutant:
- Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanții și răspunderea în
legătură cu gestionarea bunurilor agenților economici, autorităţilor sau instituţiilor publice (MO
nr. 132/18.11.1969) cu modificările și completările ulterioare; - H.C.M nr.2230/1969 privind gestionarea bunurilor materiale;
- Ordinul Ministerului Finanțelor Publice nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind
organizarea și efectuarea inventarierii activelor, datoriilor și capitalurilor proprii (MO nr.
704/20.10.2009); - Ordinul Ministerului Finanțelor Publice nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile
(MO nr. 910/9.12.2015), din care:
Anexa nr.1 – Norme generale de întocmire și utilizare a documentelor financiar-contabile:
alin.1- alin.16;
Anexa nr.2-Norme specifice de utilizare a documentelor financiar-contabile :
Capitolul 1: Nomenclatorul documentelor financiar-contabile pentru mijloace fixe și
bunurilor de natura stocurilor;
Capitolul 2: Secțiunea 2 : Grupa a II-a Mijloace Fixe;
Secțiunea 3 : Grupa a III-a Bunuri de natura stocurilor;
Anexa nr.3 – Modelele documentelor financiar-contabile : de la Capitolul 5 până la Capitolul
23. - Legea nr.319/2006 Legea securitații și sănătății în muncă – Capitolul. IV;
- Legea muzeelor și a colecțiilor publice nr. 311/2003, publicată și actualizată: Capitolul I,
Capitolul II și Capitolul III;
V. Tematica pentru ocuparea postului vacant de consilier (magazioner), studii superioare,
grad profesional debutant: – Noțiunea de gestionar : definiție, condiții angajare, garanții și răspundere. – Receptia și depozitarea bunurilor .
4
- Drepturi si obligații în legătură cu primirea, păstrarea și eliberarea bunurilor materiale din
magazie . – Predarea- primirea gestiunii de bunuri materiale . – Norme generale de întocmire și utilizare a documentelor financiar-contabile. – Norme specifice de utilizare a documentelor financiar-contabile. – Formulare folosite pentru recepția, intrarea și eliberarea bunurilor materiale . – Măsuri orgasnizatorice în vederea începerii inventarierii . – Inventarierea stocurilor și a mijloacelor fixe . – Obligatiile gestionarilor privind sănătatea și securitatea în muncă . – Regimul juridic general, clasificarea și principiile organizării și funcționării muzeelor și
colecțiilor publice . MANAGER,
dr. Daniel Costache-Bolocan
Muzeul Judeţean Buzău organizează în perioada de 02.06.2025 – 03.07.2025 la sediul
din Aleea Castanilor, nr. 1, concurs pentru ocuparea postului vacant pe perioadă nedeterminată
de istoric, studii superioare, grad profesional debutant la Muzeul Judeţean Buzău în
conformitate cu HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului–cadru privind organizarea
și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice. Dosarele de înscriere ale candidaţilor se depun până la data de 16 iunie 2025 (inclusiv)
de luni până joi între orele 800-1600, vineri între orele 800-1330 la secretariatul Muzeului Judeţean
Buzău din Aleea Castanilor, nr. 1.
Relaţii suplimentare se pot obţine la secretariatul Muzeului Judeţean Buzău – tel.
0238.710561, persoană de contact Simona Tănase.
Concursul se va desfăşura la sediul Muzeului Judeţean Buzău, Aleea Castanilor, nr.
1, după cum urmează: – selecţia dosarelor: 17.06.2025;
- proba scrisă: 24.06.2025, ora 10ºº; – proba interviu: 30.06.2025, ora 10ºº; Rezultatul selectării dosarelor se va afişa la sediul Muzeului Judeţean Buzău din Aleea
Castanilor, nr. 1, în data de 18.06.2025. Dupa afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor, proba scrisă și interviu, după
caz, candidații nemulțumiți pot depune contestație în termen de cel mult o zi lucrătoare
de la data afișării rezultatului selecției dosarelor, respectiv de la data afișării rezultatului
probei scrise și a interviului. Rezultatele contestațiilor se vor afișa în maximum o zi lucrătoare de la expirarea
termenului de depunere a contestațiilor.
I. Acte necesare la depunerea dosarului:
a) Formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 a HG
nr. 1336/2022;
2
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit
legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat
schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă
efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea
condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) copia carnetului de muncă sau, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada
lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate prin
ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul juduciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de
către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel
mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis
infracțiuni prevăzute la art. 1 alin.(2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul
național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de
exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii
nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date
Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare;
i) curriculum vitae, model comun european;
Modelul orientativ al adeverinței menționate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 a HG nr.
1336/2022.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului
și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății.
Actele prevăzute la lit. b)-e) vor fi prezentate și în original în vederea verificării
conformității copiilor cu acestea.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind
antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor, are obligația
de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, anterior datei de susținere a
primei probe a concursului.
3
II. Condiţii generale necesare pentru ocuparea postului vacant scos la concurs : - Cetăţenie română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor
aparţinând Spaţiului Economic European sau cetățenie a Confederației Elvețiene; – Cunoaşterea limbii române, scris şi vorbit; – Vârsta minimă reglementată de prevederile legale; – Capacitatea deplină de exerciţiu; - O stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza
adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate; - Îndeplinirea condiţiilor de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit
cerinţelor postului scos la concurs; – Lipsa condamnării definitive pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securității naționale,
contra autorităţii, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals
ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată
la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu exceptia
situaţiei în care a intervenit reabilitarea; – Nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a
ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria, ori de a desfășura activitatea de care s-a
folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a
interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii; – Nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul
național autorizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a
unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind
organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările
ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h);
III. Condiţii specifice necesare pentru ocuparea postului vacant de istoric, studii
superioare, grad profesional debutant: - Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, studii superioare de lungă durată
absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul istorie, muzeologie/muzeografie; - Vechime în specialitate: nu este necesară.
Cerințe dezirabile: - Să dețină titlul de doctor în Istorie;
- Să fie autor/coautor de volume sau articole științifice în domeniul Istoriei;
- Să fi redactat/prelucrat editorial volume științifice/reviste;
4 - Să stăpânească la un nivel mediu o limbă de circulație internațională, scris şi vorbit;
- Să dețină certificat/atestat de competenţe lingvistice;
- Să dețină Permisul European de Conducere a Computerului (European Computer Driving
Licence-ECDL); - Să aibă noţiuni de operare și abilităţi de lucru cu aparatura specifică pentru digitizare (aparat
foto, scanner altă aparatură de birou); - Să dețină Certificat de competenţe pedagogice.
IV. Bibliografie pentru ocuparea postului vacant de istoric, studii superioare, grad
profesional debutant:
- ***Bazele muzeologiei. Suport de curs, Institutul Național pentru Cercetare și Formare
Culturală, București; p. 113 – 150; 186 – 193; - Gheorghe, Viorel, Modernizarea orașului Buzău 1880 – 1950: arhitectură, urbanism, igienă, Buzău, Editura Editgraph, 2018;
- Gheorghiu, Teodor Octavian, Buzău. Monografie urbanistică, București, Editura Ozalid,
2019, p. 136 – 227; - Ionescu, Dimitrie, Istoria orașului Buzău din cele mai vechi timpuri până astăzi, București,
Editura Litera, 1979, p. 118-243; - Stan, Constantin I, Buzăul pe calea progresului și modernizării (1877-1918), Buzău, Editura
Evenimentul Românesc Group, 2005, p. 60-99. - https://muzeubuzau.ro/
LEGISLAȚIE - Legea nr. 182 din 25 octombrie 2000 privind protejarea patrimoniului cultural naţional mobil,
cu completările și modificările ulterioare; - Legea nr. 311 din 8 iulie 2003 a muzeelor şi colecţiilor publice, cu completările și
modificările ulterioare.
V. Tematica pentru ocuparea postului vacant de istoric, studii superioare, grad profesional
debutant: – Cunoaşterea noţiunilor de bază, normelor şi practicilor în domeniul muzeologiei,
cercetarea și valorificarea patrimoniului muzeal; – Cunoaşterea legislaţiei privind protejarea patrimoniului cultural naţional mobil şi
organizarea şi funcționarea muzeelor şi colecţiilor publice; – Cunoașterea istoriei orașului Buzău (societate și cultură urbană în epoca modernă și
contemporană); – Cunoaşterea patrimoniului Muzeului Judeţean Buzău
MANAGER,
dr. Daniel Costache-Bolocan
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook , Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .