Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Buzau angajeaza ingrijitoare, spălătoreasă, lucrător social și asistent medical

Jobs

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Buzau, organizează, la sediul din mun. Buzău, str. Bistriței, nr. 41, conform HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, concurs pentru ocuparea următoarelor posturi vacante (funcţie contractuală):
• Îngrijitoare la Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Stîlpu – trei posturi vacante de execuție (perioadă nedeterminată) cu normă întreagă, durata timpului de lucru 12 cu 36 ore;
• Spălătoreasă la Căminul pentru Persoane Vârstnice Alecu Bagdat Rm. Sărat – un post vacant de execuție (perioadă nedeterminată) cu normă întreagă, durata timpului de lucru 12 cu 36 ore;
• Lucrător social M Principal la Căminul pentru Persoane Vârstnice Alecu Bagdat Rm. Sărat – un post vacant de execuție (perioadă nedeterminată) cu normă întreagă, durata timpului de lucru 12 cu 24 ore;
• Asistent medical Pl Principal la Căminul pentru Persoane Vârstnice Alecu Bagdat Rm. Sărat – un post vacant de execuție (perioadă nedeterminată) cu normă întreagă, durata timpului de lucru 12 cu 24 ore.

Conform art. 15 din H.G. 1336/2022, poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Condiţii specifice de participare la concurs:
Pentru posturile de îngrijitoare:
• școală generală/școală profesională/liceu;
• certificat de absolvire a unui curs de instruire privind însușirea noțiunilor fundamentale de igienă, eliberat conform legislației în vigoare;
• vechime în muncă de minim 1 an;
Pentru postul de spălătoreasă:
• școală generală/școală profesională/liceu;
• certificat de absolvire a unui curs de instruire privind însușirea noțiunilor fundamentale de igienă, eliberat conform legislației în vigoare;
• vechime în muncă de minim 1 an;
Pentru postul de lucrător social M Principal:
• studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat;
• certificat de calificare profesională lucrător social eliberat conform legislației în vigoare;
• vechime în muncă de minim 3 ani și 6 luni;
Pentru postul de asistent medical Pl Principal:
• studii postliceale sanitare absolvite cu diplomă – specialitatea asistent medical generalist;
• studii medii cu diplomă de bacalaureat;
• certificat de membru și aviz de liberă practică valabil pentru anul în curs emis de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România;
• certificat de grad principal emis de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România;
• 5 ani vechime ca asistent medical.

Dosarul de concurs va conține următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 la H.G. nr. 1336/2022;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
Copiile documentelor de studii (diploma de licență, diploma de master, diploma de bacalaureat) vor fi însoțite obligatoriu de suplimentul descriptiv la diploma de licență/master sau foaia matricolă, după caz.
Se vor accepta adeverințele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, înscris în adeverință, conform Ordinului MENCS nr. 3844/2016 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii și al documentelor școlare gestionate de unitățile de învățământ preuniversitar.
Modelul orientativ al adeverinței menționate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 la H.G. nr. 1336/2022.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține în clar numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicității de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la punctele b) – e), precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Dosarele de concurs se depun la sediul DGASPC Buzău, mun. Buzău, strada Bistriței nr. 41, în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării anunțului, respectiv de la data de 17.09.2024, ora 08:00 până la data de 30.09.2024, ora 16:30, inclusiv.
Fiecare candidat va primi un cod numeric pentru identificare, care corespunde cu numărul de înregistrare al dosarului de concurs.
Dosarele de concurs se depun la Serviciul Resurse umane și salarizare sau pot fi transmise de candidați prin Poșta Română, serviciul de curierat rapid, poșta electronică sau platformele informatice ale instituțiilor sau autorităților publice.
În situația în care candidații transmit dosarele de concurs prin Poșta Română, serviciul de curierat rapid, poșta electronică sau platformele informatice ale instituțiilor sau autorităților publice, candidații primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceștia și au obligația de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. b)-e) din HG 1336/2022 în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Transmiterea documentelor prin poșta electronica sau prin platformele informatice ale autorităților sau instituțiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
Nerespectarea prevederilor menționate anterior, conduce la respingerea candidatului.

Concursul va consta în 3 etape succesive:
– selecția dosarelor;
– proba scrisă:
– interviul.
Selecția dosarelor se va face în termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
Afișarea rezultatelor selecției dosarelor se va face în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de selecție a dosarelor.
Rezultatele obținute la proba scrisă și interviu se vor afișa, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei, la sediul DGASPC Buzău şi pe pagina de internet a acesteia.
Sunt declarați admiși la proba scrisă/interviu candidații care au obținut:
– minim 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea functiilor contractuale de execuție;
– minim 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea functiilor contractuale de conducere.
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor de înscriere, proba scrisă şi interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi al interviului.
Proba scrisă se va susține la sediul DGASPC Buzău, mun. Buzău, strada Bistriței nr. 41, astfel :
– în data de 08.10.2024, ora 9,00 – pentru posturile de îngrijitoare
– în data de 08.10.2024, ora 12,00 – pentru postul de spălătoreasă;
– în data de 09.10.2024, ora 9,00 – pentru postul de asistent medical Pl Principal;
– în data de 09.10.2024, ora 12,00 – pentru postul de lucrător social M Principal.

Interviul se susţine, în termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise, la sediul DGASPC Buzău, mun. Buzău, strada Bistriței nr. 41 .
Rezultatele finale se afişează la sediul DGASPC Buzău şi pe pagina de internet a acesteia, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestaţiilor pentru ultima probă, prin specificarea menţiunii „admis” sau „respins”.
Informaţii suplimentare se pot obţine de la Serviciul Resurse umane și salarizare din cadrul DGASPC Buzău, mun. Buzău, str. Bistriței, nr. 41 sau la telefon 0238/711051.

Bibliografie și tematică:
Pentru posturile de Îngrijitoare la Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Stîlpu
1. Ordinul nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfectia mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metode de evaluare a derulaăii procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia. Tematică: integral.
2. Legea 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare. Tematică: Secțiunea a 4-a.
3. Legea 319/2006 privind sănătatea și securitatea sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare. Tematică: Cap. III, Secțiunea a 5-a, Secțiunea a 6-a, Secțiunea a 7-a și Cap. IV.

Pentru postul de Spălătoreasă la Căminul pentru Persoane Vârstnice Alecu Bagdat Rm. Sărat:
1. Ordinul MS nr. 1025/2000 pentru aprobarea Normelor privind serviciile de spălătorie pentru unităţile medicale. Tematică: integral.
2. Legea nr. 17/2000, republicată, privind asistența socială a persoanelor vârstnice. Tematică: Capitolul I.
3. Ordinul MS nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistenței medicale în unităţile sanitare. Tematică: Anexa 3 și Anexa 4;
4. Ordinul MS nr. 1.761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia, cu modificările și completările ulterioare. Tematică: Capitolele II și III.

Pentru postul de Lucrător social M Principal la Căminul pentru Persoane Vârstnice Alecu Bagdat Rm. Sărat:
1. Legea nr. 17/2000 privind asistenta sociala a persoanei varstnice. Tematică: Cap.I Dispozitii generale; Cap. II .Servicii si prestatii sociale –Sectiunea 1 Evaluarea persoanelor vârstnice care necesită asistență social;
2. Ordinul nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia, cu modificările și completările ulterioare. Tematică: Anexa nr. 3 Proceduri recomandate pentru dezinfecția mâinilor, în funcție de nivelul de risc.

Pentru postul de Asistent medical Pl Principal la Căminul pentru Persoane Vârstnice Alecu Bagdat Rm. Sărat:
1. Legea nr. 17/2000 – republicata. Tematică: Capitolul II – Sectiunea a 2-a;
2. Ordinul nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activități medicale si a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale. Tematică: integral;
3. Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinele sociale, Tematică: Anexa I, Modulul III – STANDARD 2 Asistență pentru sănătate;
4. Urgentele medico-chirurgicale – sinteze pentru asistenții medicali, Lucreția Titirca, Editura medicală, Tematică: Urgentele aparatului respirator, urgentele neurologice, urgentele abdominale, intoxicatiile acute, urgentele oftalmologice si otorinolaringologice, depozitarea,păstrarea, transportul şi desfacerea alimentelor.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook , Instagram YouTube , TikTok , Twitter .