În conformitate cu prevederile H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalui contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, Serviciul de Ambulanţă Judeţean Buzău organizează concurs pentru ocuparea a cinci posturi contractuale vacante de asistent medical generalist (PL), perioadă nedeterminată, normă întreagă, în cadrul Compartimentului asistență medicală de urgență și transport medical asistat, substația Pârscov.
– perioada depunere a dosarelor: 23.09.2024-04.10.2024;
– proba scrisă în data de 15.10.2024, ora 10:00;
– proba interviu în data de 21.10.2024, ora 10:00.
Activitatea se va desfășura în cadrul Serviciului de Ambulanță județean Buzău, la Compartiment Asistență medicală de urgență și transport medical asistat, ture de 12 ore (12 cu 24 sau 12 cu 48), salarizarea este conform legislației în vigoare.
Condiţii generale pentru participare la concurs:
a) are cetăţenia română, cetăţenia unui alt stat membru ale Uniunii Europene sau a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiţii specifice de participare la concurs pentru postul vacant de asistent medical generalist PL:
– diplomă de absolvire şcoală sanitară postliceală sau diplomă de studii postliceale sanitare prin echivalare conform H.G. 797/1997;
– 6 luni vechime în specialitate de asistent medical, dovedită cu carte de muncă/ adeverințe urmate de extras REVISAL.
Dosarul de înscriere la concurs se va depune fizic la sediul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Buzău, din Buzău, str. General Grigore Baștan nr. 5, etaj 1, în perioada 23.09.2024-04.10.2024, de luni până vineri, în intervalul orar 10:00-13:00 și trebuie să conțină următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, formularul se va completa la sediul Serviciului de Ambulanță Județean Buzău;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de naştere şi de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de Serviciul de Ambulanță Județean Buzău;
e) copie certificat membru O.A.M.G.M.A.M.R. vizat pe anul în curs;
f) copie asigurare de malpraxis pentru anul în curs;
g) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberată de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului, însoţită de extras de REVISAL. Modelul adeverinţei menţionat este prevăzut în anexa nr. 3 de la H.G. nr. 1336/2022;
h) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar, cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, eliberat cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate, cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii;
j) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor;
k) aviz psihologic cu mențiunea “apt pentru a practica profesia de asistent medical generalist”, cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
l) curriculum vitae, model comun european;
m) acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (conform GDPR–Regulament UE nr. 679/2016 și Legea nr. 102/2005), formularul se va completa la sediul Serviciului de Ambulanță Județean Buzău.
Copiile de pe actele solicitate, lit. b)-f), se depun în termen de valabilitate și se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
În cazul în care candidatul depune o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, și este declarant admis la selecția dosarelor, acesta are obligația de a complete dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.
Concursul se desfăşoară după cum urmează:
a) selecţia dosarelor de concurs, pe baza îndeplinirii condiţiilor generale şi specifice de participare la concurs, se va realiza în data de 07.10.2024
Rezultatul selecției dosarelor va fi afişat la sediul institutiei și pe site www.sajbuzau.ro, până la data de 08.10.2024, ora 13:00 şi se va afişa rezultatul acesteia, folosind sintagma ,,admis” sau ,,respins”, însoţită de motivul respingerii dosarului, după caz.
Contestaţiile cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de concurs se depun în maxim una zi lucrătoare (24 de ore) de la afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor de către comisia de concurs, la secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
Comisia de soluţionare a contestaţiilor va afişa rezultatul final în termen de maximum o zi lucrătoare (24 de ore) de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor;
b) proba scrisă va avea loc în data de 15.10.2024, ora 10:00.
La această probă vor participa doar candidaţii care au fost declaraţi ,,admis” la rezultatul final al selecţiei dosarelor.
Rezultatul probei scrise va fi afişat la sediul institutiei și pe site www.sajbuzau.ro, până la data de 16.10.2024, ora 13:00 cu precizarea punctajului obţinut şi a sintagmei ,,admis” sau ,,respins”, însoţită de motivul respingerii probei scrise, după caz.
c) proba interviu va avea loc în data de 21.10.2024, ora 10:00. La aceasta probă vor participa doar candidaţii declaraţi „admis” la proba scrisă.
Rezultatul probei interviu va fi afişat la sediul institutiei și pe site www.sajbuzau.ro, până la data de 22.10.2024, ora 13:00, cu precizarea punctajului obţinut şi a sintagmei ,,admis” sau ,,respins”, însoţită de motivul respingerii probei interviu, după caz.
În cazul concursurilor pentru ocuparea posturilor, sunt declaraţi admişi candidaţii care au obţinut minimum 50 de puncte la proba scrisă, respectiv 50 de puncte la proba practică.
În urma susţinerii tuturor probelor vor fi declaraţi admişi candidaţii care au realizat un punctaj minim de 50 de puncte, în urma calculării mediei aritmetice.
Rezultatele probelor de concurs vor fi afişate la sediul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Buzău și pe site www.sajbuzau.ro, cu precizarea punctajului şi a sintagmei ,,admis” sau ,,respins”.
După afişarea rezultatelor obţinute la proba scrisă/proba interviu candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie, în termen de cel mult 24 de ore de la data afişării rezultatului probei scrise/probei interviu, la sediul instituţiei, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Comisia de soluţionare a contestaţiilor, atât la proba scrisă cât şi la proba interviu afişează rezultatele finale în maximum o zi (24 de ore) de la data expirării termenului de contestaţie.
Pentru stabilirea clasificării finale a candidaţilor, în cazul candidaţilor cu punctaje egale, după desfăşurarea tuturor probelor de concurs, se declară admis candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă.
Obţinerea postului se face strict în ordinea descrescătoare a punctajului realizat.
Toate probele se desfăşoară la sediul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Buzău, din Buzău, str. General Grigore Baștan nr. 5.
Calendar desfășurare concurs:
Data limită de depunere a dosarelor de concurs: 04.10.2024, ora 13:00.
Operațiunea Data/perioada
Publicare anunț concurs: 20.09.2024
Depunere dosare 23.09.2024-04.10.2024
Luni – Vineri: orele 10:00– 13:00
Selecția dosarelor de înscriere la concurs de către comisie 07.10.2024, ora 10:00
Afișare rezultate selecție dosare de înscriere la concurs 08.10.2024, ora 13:00
Depunere contestații cu privire la rezultatul selecției dosarelor de înscriere la concurs 09.10.2024, până la ora 13:00
Verificarea/soluționarea contestațiilor privind selecția dosarelor de înscriere la concurs 10.10.2024, ora 09:00
Afișare rezultate contestații cu privire la rezultatul selecției dosarelor de înscriere la concurs 10.10.2024, ora 13:00
Proba scrisă 15.10.2024, ora 10:00
Afișare rezultate proba scrisă 16.10.2024, ora 13:00
Depunere contestații la proba scrisă 17.10.2024, până la ora 13:00
Verificarea/soluționarea contestațiilor probei scrise 18.10.2024, ora 08:00
Afișare rezultate contestații cu privire la rezultatul selecției dosarelor de înscriere la concurs 18.10.2024, ora 13:00
Proba interviu 21.10.2024, ora 10:00
Afișare rezultate proba interviu 22.10.2024, ora 13:00
Depunere contestații la proba interviu 23.10.2024, până la ora 13:00
Verificarea/soluționarea contestațiilor probei interviu 24.10.2024, ora 09:00
Afișare rezultate contestații la proba interviu 24.10.2024, ora 13:00
Afișare rezultate finale ale concursului 25.10.2024 ora 13:00
Calendarul aprobat este estimativ și poate suferi modificări în funcție de numărul participanților înscriși la concurs.
La depunerea dosarului, fiecărui candidat i se va aloca un cod unic, personal, care va înlocui datele cu caracter personal ale concurentului pe orice document ce va fi publicat/ afișat în cadrul concursului (conform GDPR–Regulament UE nr. 679/2016 și Legea nr. 102/2005).
Rezultatele probelor și ale contestațiilor vor fi afișate la sediul Serviciului de Ambulanţă Judeţean Buzău și pe site www.sajbuzau.ro.
Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul Serviciului de Ambulanţă Judeţean Buzău – Compartiment RUNOS, tel: 0238 411289 și pe site www.sajbuzau.ro .
BIBLIOGRAFIA
1) Coord. Dr. Crin Marcean – “Tratat de îngrijiri medicale pentru asistenți medicali generaliști” vol. I+II+III – Editura Universitară “Carol Davila”, 2022;
2) Legea nr. 46/2003 din 21 ianuarie 2003 Legea drepturilor pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioare;
3) Ordinul ministrului sănătății nr. 1410/2016 din 12 decembrie 2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1009 din 15 decembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare;
4) Legea nr. 282/2005 din 5 octombrie 2005 privind organizarea activităţii de transfuzie sanguină, donarea de sânge şi componente sanguine de origine umană, precum şi asigurarea calităţii şi securităţii sanitare, în vederea utilizării lor terapeutice, *** Republicată în Monitorul Oficial nr. 188/17.03.2014, cu modificările și completările ulterioare;
5) Ordinul ministrului sănătății publice nr. 1224 din 9 octombrie 2006 pentru aprobarea Normelor privind activitatea unităţilor de transfuzie sanguină din spitale, publicat în Monitorul Oficial nr. 870 din 24 octombrie 2006;
6) O.U.G. nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, piblicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 785 din 24.11.2008, aprobată prin Legea nr. 53/2014, cu modificările și completările ulterioare;
7) Codul de etică și deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 2/9 iulie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 560 din 12 august 2009, cu modificările și completările ulterioare;
8) Ordinul ministrului sănătății nr. 1226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, publicat în Monitorul Oficial nr. 855 din 18 decembrie 2012, cu modificările și completările ulterioare;
9) Ordinul ministrului sănătății nr. 1226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, publicat în Monitorul Oficial nr. 855 din 18 decembrie 2012, cu modificările și completările ulterioare;
10) Ordinul ministrului sănătății nr. 1142 din 03 octombrie 2013 privind aprobarea procedurilor de practică pentru asistenți medicali generaliști, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 669 bis din 31 octombrie 2013; Capitolele 11.1, 11.2, 11.3, 11.5, 14.7, 14.8, 14.9, 14.10, 14.11, 15.6, 21.1, 21.2, 21.3, 21.4, 21.5, 21.6, 22.5. 22.6, 23.1 (litera b, c, d, e), 23.2, 23.3, 23.6, 24;
11) Ordinul ministrului sănătății Nr. 1761/2021 din 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările și completările ulterioare;
12) Ordinul ministrului sănătății nr. 1101/2016 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare, publicat în Monitorul Oficial nr. 791 din 7 octombrie 2016
13) Ordinul M.S.nr. 1091/2006 privind aprobarea protocoalelor de transfer interclinic al pacientului critic;
14) Ordinul M.S.nr. 1092/2006 privind stabilirea competențelor și atribuțiilor echipajelor publice de intervenție de diferite niveluri în faza prespitalicească;
15) Ordinul M.S. nr. 2011/2007 privind unele masuri în asistența medicală de urgență prespitalicească – Ordin commun al Ministerului Sănătații Publice și Ministerului Internelor și Reformei Administrative;
16) Manual de urgențe medico-chirurgicale – Lucreția Titircă, editura medicală București, 2006;
17) Asistența medicală de urgență – Manual de Prim Ajutor Calificat – Ministerul Administrației și Internelor, Ministerul Sănătății, Ediția 2009 – www.ms.ro.
TEMATICA
1. URGENȚELE APARATULUI RESPIRATOR
• Bronhopneumonia obstructive cronicaacutizată (BPOC acutizată).
2. URGENȚELE APARATULUI CARDIOVASCULAR
3. URGENȚELE ABDOMINALE
4. URGENȚELE RENALE ȘI UROLOGICE
5. URGENȚELE NEUROLOGICE
6. INTOXICAȚIILE ACUTE EXOGENE
7. URGENȚE ÎN PEDIATRIE
8. URGENȚELE DE OBSTETRICĂ – GINECOLOGIE
9. URGENȚELE OTORINOLARINGOLOGICE
10. URGENȚELE OFTALMOLOGICE
11. Primul ajutor în leziunile musculo-scheletale
12. Norme privind acordarea primului ajutor (evaluarea pacientului, administrarea medicației, imobilizarea și transportul pacientului), conform Ordinului nr. 1091/2006, Ordinului nr. 1092/2006, Ordinului nr. 2011/2007, menționate în bibliografie.
RUNOS,
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook , Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .