În conformitate cu prevederile art. VII, alin.(2), lit. „a” din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr.115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare
fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi
pentru prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare şi art. VII, alin. (7), art. XI
din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, Consiliul judeţean Buzău, cu sediul în
municipiul Buzău, bld. Nicolae Bălcescu, nr. 48, județul Buzău organizează concurs de promovare
pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere unice vacante din cadrul aparatului de specialitate al
Consiliului judeţean Buzău, pe perioadă nedeterminată, de „şef serviciu” la Serviciul managementul
proiectelor, Direcţia de dezvoltare regională.
Durata normală a timpului de muncă pentru funcţia publică de conducere menţionată mai sus este
de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână (normă întreagă).
Condiţiile de desfăşurare a concursului sunt:
– dosarele candidaţilor se depun la sediul Consiliului judeţean Buzău, judeţul Buzău – Serviciul
resurse umane şi management unităţi sanitare, cam. 46, et. II, începând cu data de 05.08.2024 până
în data de 26.08.2024, ora 1630;
– selecţia dosarelor se va face în perioada 27.08-02.09.2024;
– sustinere proba scrisă în data de 05.09.2024 ora 1200 la sediul Consiliului judeţean Buzău, Bdul N.
Bălcescu nr. 48, Buzău;
– susţinere interviu într-un termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise,
doar pentru candidaţii care au obţinut un punctaj minim de 70 puncte la proba scrisă. Data şi ora
susţinerii interviului se afişează obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă.
Condiţiile de participare la concurs şi bibliografia şi tematica stabilite se afişează la sediul şi pe
site-ul Consiliului judeţean Buzău – www.cjbuzau.ro.
Relaţii suplimentare se pot obţine la Serviciul resurse umane şi management unităţi sanitare,
persoana de contact Rădulescu Florica, şef serviciu, tel. 0238/713697; 0238/414112 – int. 134, e-mail
srus@cjbuzau.ro.
Condiţii de participare la concursul de promovare pentru ocuparea funcţiei publice de
conducere vacantă sunt:
- să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I;
- vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de conducere: minimum 5 ani,
potrivit prevederilor art. 468 alin. (2) lit. “a” din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019
privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare; - studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul
fundamental ştiinţe sociale, ramura de ştiinţă ştiinţe juridice, domeniul de licenţă drept, ramura de
ştiinţă ştiinţe economice, domeniul de licenţă management, ramura de ştiinţă ştiinţe administrative,
domeniul de licenţă ştiinţe administrative, specializarea administraţie publică/administraţie
europeană; - studii universitare de master absolvite cu diplomă în domeniul administraţiei publice, management
sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diploma echivalentă conform
prevederilor art. 57, alin. (2) din Legea nr. 199/2023; - să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile Codului administrativ.
1
Atribuţiile preluate din fişa postului pentru funcţia publică de conducere de “şef serviciu”
sunt: - coordonează activitatea de elaborare, implementare, monitorizare a proiectelor cu finanţare
nerambursabilă ale Consiliului Judeţean Buzău pe diverse domenii de dezvoltare:economică,
socială, instituţională, minorităţi, educaţie, infrastructură, protecţia mediului etc.; - coordonează activitatea de acordare a consultanţei de specialitate în cadrul serviciului;
- asigură repartizarea proporţională şi raţională a atribuţiilor stabilite prin fişa postului, în funcţie
de pregătirea profesională, capacitatea intelectuală şi experienţa profesională pentru personalul din
cadrul serviciului; - coordonează participarea la acţiunile întreprinse de autorităţile administraţiei publice centrale şi
alte organisme publice sau private în scopul transpunerii în practică a Planului Naţional de
Dezvoltare, care fundamentează accesul la Fondurile Structurale şi de Coeziune ale Uniunii
Europene prin Programele Operaţionale Sectoriale (POS) şi Programul Operaţional Regional
(POR); - participă la pregătirea şi actualizarea portofoliului de programe şi proiecte care să asigure
soluţionarea unor probleme economico-sociale de interes judeţean şi regional; - cooperează cu instituţiile publice abilitate prin lege în vederea pregătirii proiectelor pentru a
elimina suprapunerile, paralelismele şi blocajele şi a asigura convergenţa cu strategia naţională din
domeniu; - în urma nominalizării printr-un act administrativ (hotărâre de consiliu judeţean sau dispoziţie a
preşedintelui consiliului judeţean) îndeplineşte funcţii specifice în echipele de proiect pentru
proiectele implementate cu finanţare nerambursabilă; - îndeplineşte atribuţiile directorului executiv/directorului executiv adjunct pe perioada când
aceştia sunt în concediu de odihnă, incapacitate temporară de muncă sau absenţă din instituţie; - coordonează stocarea şi actualizarea permanentă de informaţii corecte, coerente şi veridice
despre proiectele de interes judeţean aflate în implementare; - coordoneaza participarea personalului din subordine la programe de instruire/perfecţionare
organizate de Institutul Naţional de Administraţie sau de alte organisme specializate, în ţară sau
străinătate în domeniul managementului de project, administraţiei publice sau în alte domenii
specifice de activitate; - răspunde de asigurarea managementului calităţii la nivelul serviciului;
- asigură redactarea computerizată a documentaţiei specificate în fişa postului;
- îndeplineşte, potrivit legii, alte atribuţii încredinţate de Consiliul judeţean, preşedinte sau
înlocuitorul delegat al acestuia şi de directorul executiv al Direcţiei de Dezvoltare Regională; - asigură respectarea cerinţelor aplicabile pentru sistemul de management de calitate implementat
în conformitate cu SR EN ISO 9001:2015; - participă la monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a dezvoltării sistemului de
Control Intern Managerial; - contribuie la înlocuirea, revizuirea procedurilor operaţionale aprobate, precum şi la întocmirea şi
revizuirea Registrului riscurilor, identificând permanent situații ce determină astfel de cazuri; - răspunde pentru întocmirea şi revizuirea Registrului riscurilor aplicabil la nivelul Serviciului de
managementul proiectelor; - se asigură de respectarea in cadrul serviciului a legislatiei romanesti si a normativelor europene
in ceea ce priveste interzicerea discriminarii bazate pe criterii de sex, orientare sexuală,
caracteristici genetice, vârstă, apartenenţă la grupuri minoritare, rasă, culoare, etnie, religie,
opţiune politică, origine socială, handicap, situaţie familială, apartenenţă sindicală, apartenenţă la
o categorie socială defavorizată, convingeri, infecţie HIV; - asigură respectarea Legii nr.8/1996 privind dreptul de autor, precum şi a legislaţiei specifice
privind criminalitatea informatică (Legea 161/2003, HG 504/2003, Legea 64/2004) în ceea ce
priveşte folosirea de programe şi aplicaţii fără licenţă de utilizare sau instalarea ilegală de astfel de
programe; - cunoaște și respectă Regulamentul (UE) 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului
din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu
caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE,
Legea 190/2018 din 18 iulie 2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE)
2
2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia
persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera
circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE și Legea 129/2018 pentru
modificarea şi completarea Legii nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum şi
pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor
cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date; - respectă măsurile tehnice și organizatorice de securitate, precum și celelalte reguli stabilite de
operator, inclusiv cele instituite prin proceduri și regulamente proprii; - prelucrează datele cu caracter personal necesare îndeplinirii atribuțiilor de serviciu;
- păstrează confidențialitatea datelor prelucrate, a contului de utilizator, a parolei/codului de acces
la sistemul informatic, prin care sunt gestionate date cu caracter personal; - informează de îndată șeful ierarhic superior/reponsabilul cu protecția datelor, despre riscurile
prezentate de prelucrare, ce pot conduce la o încălcare a securității datelor cu caracter personal,
sau despre situațiile în care a luat la cunoștință despre prelucrarea datelor cu caracter personal prin
încălcarea normelor legale.
Bibliografia şi tematica propuse pentru concurs sunt:
- Constituția României, republicată
cu tematica: integral - Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de
discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica: integral - Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați,
republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica: integral - Partea I, Titlul I și Titlul II ale Părții a II-a, Titlul I al Părții a IV-a, Titlul I și II ale Părții a
VI-a, Partea a III-a, Titlul III și Titlul IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019
privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica:
a) Partea I, Titlul I și Titlul II ale Părții a II-a;
b) Titlul I al Părții a IV-a;
c) Titlul I și II ale Părții a VI-a;
d) regimul general al autonomiei locale – Partea a III-a, Titlul III;
e) personalitatea juridică şi statutul unităţilor administrativ teritoriale – Partea a III-a, Titlul IV. - Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi
sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a
fondurilor publice naţionale aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica:
a) activitatea de prevenire a neregulilor;
b) reguli în materia conflictului de interese;
c) constatarea neregulilor şi stabilirea creanţelor bugetare rezultate din nereguli;
d) modalităţi de stingere a creanţelor rezultate din nereguli;
e) contestarea titlurilor de creanţă emise pentru recuperarea sumelor plătite necuvenit ca urmare a
unor nereguli;
f) corecţii financiare;
g) activitatea de raportare a neregulilor;
h) abateri şi sancţiuni.
3 - Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi completările
ulterioare
cu tematica:
a) principiile și obiectivele de bază ale politicii de dezvoltare regională;
b) regiunile de dezvoltare;
c) structuri teritoriale pentru dezvoltarea regională;
d) structuri naţionale pentru dezvoltare regională. - Hotărârea Guvernului nr. 936/2020 pentru aprobarea cadrului general necesar în vederea
implicării autorităţilor şi instituţiilor din România în procesul de programare şi negociere a
fondurilor externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027 şi a cadrului
instituţional de coordonare, gestionare şi control al acestor fonduri, cu modificările şi
completările ulterioare
cu tematica:
- programe operaționale
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 122/2020 privind unele măsuri pentru asigurarea
eficientizării procesului decizional al fondurilor externe nerambursabile destinate dezvoltării
regionale în România, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica:
a) măsuri specifice utilizării eficiente a fondurilor externe nerambursabile destinate dezvoltării
regionale;
b) mecanisme financiare specifice funcției de plată a Autorității de management pentru
programele operaționale regionale;
c) mecanisme specifice altor funcții exercitate de autoritățile de management pentru dezvoltare
regională. - Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor
europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de
dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o
tranziţie justă, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica:
a) managementul financiar al fondurilor europene;
b) contribuția publică națională totală și managementul financiar al acesteia;
c) prefinanțarea;
d) mecanismul cererilor de plată/ Mecanismul rambursării cheltuielilor eligibile;
e) angajarea, lichidarea și ordonanțarea cheltuielilor efectuate la nivelul programelor;
f) autorizarea autorităților de management pentru încheierea de contracte de gestionare a
instrumentelor financiare cu instituțiile financiare internaționale;
g) păstrarea documentelor, control, audit, nereguli;
h) proiecte implementate în parteneriat. - Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de
simplificare şi digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de Coeziune
2021-2027, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica:
a) pregătirea și lansarea apelurilor de proiecte;
b) depunerea cererii de finanțare;
c) evaluarea și selecția proiectelor;
d) contractarea proiectelor;
e) contractul de finanțare/decizia de finanțare;
f) implementarea și monitorizarea proiectului;
g) autorizarea și plata cheltuielilor;
h) costuri simplificate.
Candidaţii vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografie inclusiv
republicările, modificările şi completările acestora.
4
În vederea participării la concurs, candidaţii depun dosarul de concurs, care trebuie să
conţină, în mod obligatoriu, următoarele documentele:
a) formularul de înscriere (formularul de înscriere se pune la dispoziţie candidaţilor prin
secretarul comisiei de concurs din cadrul autorităţii publice organizatoare a concursului);
b) curriculum vitae, modelul comun european;
c) copia actului de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor
specializări şi perfecţionări;
e) copie a diplomei de master în domeniul administrației publice, management ori în specialitatea
studiilor necesare exercitării funcției publice, după caz, în situaţia în care diploma de
absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de
master în specialitate, conform prevederilor art. 57, alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu
modificările şi completările ulterioare;
f) copia carnetului de muncă sau, după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada
lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare
ocupării funcţiei publice;
g) cazierul administrativ.
Copiile de pe actele solicitate se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele
originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de
concurs.
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook , Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .