Liceul cu Program Sportiv,,Iolanda Balaș Soter” Buzău, Aleea Școlilor nr. 5, județul Buzău, organizează concurs pentru ocuparea unei funcții vacante, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1336/ 28.10.2022, respectând prevederile OUG 156/2024, după cum urmează:
DENUMIREA POSTULUI: Secretar I S
NUMĂRUL POSTURILOR: 1 post vacant
NIVELUL POSTULUI: funcție de execuție
COMPARTIMENT/STRUCTURĂ: administrativ
DURATA TIMPULUI DE LUCRU: 8 ore pe zi; 40 de ore pe săptămână
PERIOADA: nedeterminată
Condiţiile generale de participare sunt cele prevăzute de art. 15 la H.G. nr. 1336/ 28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
Pentru a ocupa un post contractual vacant candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii generale, conform art. 15 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1336/ 28.10.2022:
a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiei contractuale stabilite pe baza atribuțiilor corespunzătoare postului, sunt:
- studii superioare în domeniul administrație publică/ drept/ economie,
- vechime în muncă: minimum 15 ani,
- vechime în serviciul secretariat în învățământ: minimum 14 ani,
- competențe digitale atestate cu un certificat.
Pentru înscrierea la concurs candidații vor depune un dosar care va conține următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 a Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI CE VA FI ORGANIZAT LA SEDIUL INSTITUȚIEI:
Nr. crt. | Activităţi | Data |
1. | Publicarea anunțului | 19.02.2025 |
2. | Data limită pentru depunerea dosarelor de participare la concurs la adresa: Liceul cu Program Sportiv,,Iolanda Balas Soter” Buzău, Aleea Școlilor nr. 5, județul Buzau, până la data de: | 05.03.2025, ora 14:00 |
3. | Selecţia dosarelor de către membrii comisiei de concurs | 07.03.2025, ora 12:00 |
4. | Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor | 10.03.2025, ora 10:00 |
5. | Depunerea contestaţiilor privind rezultatele selecţiei dosarelor | 10.03.2025, ora 15:00 |
6. | Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor | 11.03.2025, ora 12:00 |
7. | Susţinerea probei scrise | 13.03.2025, ora 09:00 |
8. | Afişarea rezultatului probei scrise | 13.03.2025, ora 14:00 |
9. | Depunerea contestaţiilor privind rezultatele probei scrise | 14.03.2025, ora 10:00 |
10. | Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor | 14.03.2025, ora 14:00 |
11. | Susţinerea probei interviului | 17.03.2025, ora 09:00 |
12. | Comunicarea rezultatelor după susţinerea probei interviului | 17.03.2025, ora 12:00 |
13. | Depunerea contestaţiilor privind rezultatul probei interviului | 17.03.2025, ora 14:00 |
14. | Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor | 17.03.2025, ora 15:00 |
15. | Afişarea rezultatului final al concursului | 17.03.2025, ora 16:00 |
BIBLIOGRAFIA la concursul organizat în vederea ocupării postului vacant de Secretar I S:
1. Legea 1/ 2011 – Legea educației naționale cu completările și modificările ulterioare;
2. Regulamentul de organizare și funcționare a unităților din învățământul preuniversitar;
3. Legea 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice cu completările și modificările ulterioare;
4. Legea 63/2011 privind încadrarea și salarizarea personalului didactic ți didactic auxiliar, actualizată;
5. HG 250/1992 actualizată – privind concediile de odihnă și alte concedii ale salariaților din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare;
6. HG 286/2010 privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a condițiilor de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;
7. Norme metodologice privind efectuarea concediului de odihnă pentru personalul didactic aprobate cu Ordinul 5559/7.10.2011;
8. Legea 263/2010 actualizată – privind sistemul unitar de pensii publice;
9. Criterii de normare a personalului didactic auxiliar și nedidactic potrivit Notificării MEN 4499/1999;
10. HG 1294/2004 – acordarea ajutorului financiar ”Euro200”;
11. Ordin 5576/2011 și ordin 3470/7.03.2012 privind criteriile generale de acordare a burselor elevilor din învățământul preuniversitar de stat;
12. Ordin 5565/31.10.2011 – Regulamentul privind regimul actelor de studii și al documentelor școlare gestionate de unitățile de învățământ preuniversitar;
13. HG 500/2011 privind Registrul general de evidență al salariaților;
14. Legea 53/2003 Codul Muncii cu modificările și completările ulterioare;
15. Legea 16/1996 Legea Arhivelor Naționale;
16. OUG nr. 10/2008 privind salarizarea personalului nedidactic din învățământ.
TEMATICA la concursul organizat în vederea ocupării postului vacant de Secretar I S:
1. Contractul individual de muncă;
2. Actele de studii şi documentele şcolare în învăţământul preuniversitar;
3. Organizarea şi funcţionarea sistemului naţional de învăţământ preuniversitar;
4. Încadrarea personalului din învăţământul preuniversitar;
5. Particularități ale salarizării din învăţământul preuniversitar;
6. Protecţia informaţiilor clasificate: definiţii, informaţii cu caracter de secret de serviciu;
7. Cunoştinţe de legislaţie privind emiterea şi evidenţa deciziilor, a adreselor oficiale si a adeverintelor;
8. Arhivarea și circuitul documentelor;
9. Cunoştinţe generale de gramatică şi ortografie a limbii române;
10. Cunoştinţe de operare pe calculator (Word, Excel, etc);
11. Cunoştinţe de utilizare a softului specific activităţii în şcoli (EDUSAL, REVISAL, SIIIR).
Relaţii suplimentare se pot obține de pe website: https://www.lpsbuzau.ro sau de la sediul instituţiei, persoană de contact: Leițoiu Ramona – secretar șef, telefon: 0238.422.824.
Director,
Profesor CIGHIR CĂTĂLIN-SEBASTIAN
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook , Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .