Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Buzau organizează, la sediul din mun. Buzău, str. Bistriței, nr. 41, conform HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, concurs pentru ocuparea următoarelor posturi vacante (funcţie contractuală):
• Infirmieră la Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Rm. Sărat – un post vacant de execuție (perioadă nedeterminată) cu normă întreagă, durata timpului de lucru 12 cu 24 ore;
• Pedagog de recuperare PL Principal la Casa de tip familial Floare de colț din cadrul Complexului de Servicii pentru Copilul cu Dizabilități Buzău – un post vacant de execuție (perioadă nedeterminată), durata timpului de lucru 12 cu 24 ore;
• Educator S Principal la Casa de tip familial Floare de colț din cadrul Complexului de Servicii pentru Copilul cu Dizabilități Buzău – un post vacant de execuție (perioadă nedeterminată), durata timpului de lucru 12 cu 24 ore;
Conform art. 15 din H.G. 1336/2022, poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiţii specifice de participare la concurs:
Pentru postul de infirmieră :
• școală generală/școală profesională/liceu;
• certificat de absolvire a cursului de infirmiere organizat de O.A.M.G.M.A.M.R sau certificat de absolvire a cursului de infirmiere organizat de furnizori autorizaţi de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale cu aprobarea Ministerului Sănătăţii – Direcţia generală resurse umane şi certificare;
• vechime în muncă – minim 6 luni;
Pentru postul de pedagog de recuperare PL principal :
• studii postliceale de specialitate (în specializarea pedagog de recuperare sau asistent medico-social) absolvite cu diplomă;
• vechime în specialitatea studiilor – minim 3 ani și 6 luni;
Pentru postul de educator S Principal:
• studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, domeniul de licență asistență socială (specializarea asistență socială), domeniul de licență sociologie (specializarea sociologie), domeniul de licență psihologie (specializarea psihologie sau terapie ocupațională), domeniul de licență științe ale educației (specializarea pedagogie, psihopedagogie specială sau pedagogia învățământului primar și preșcolar);
• vechime în specialitatea studiilor – minim 3 ani și 6 luni.
Dosarul de concurs va conține următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 la H.G. nr. 1336/2022;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
Copiile documentelor de studii (diploma de licență, diploma de master, diploma de bacalaureat) vor fi însoțite obligatoriu de suplimentul descriptiv la diploma de licență/master sau foaia matricolă, după caz.
Se vor accepta adeverințele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, înscris în adeverință, conform Ordinului MENCS nr. 3844/2016 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii și al documentelor școlare gestionate de unitățile de învățământ preuniversitar.
Modelul orientativ al adeverinței menționate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 la H.G. nr. 1336/2022.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține în clar numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicității de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la punctele b) – e), precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Dosarele de concurs se depun la sediul DGASPC Buzău, mun. Buzău, strada Bistriței nr. 41, în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării anunțului, respectiv de la data de 13.11.2024, ora 08:00 până la data de 26.11.2024, ora 16:30, inclusiv.
Fiecare candidat va primi un cod numeric pentru identificare, care corespunde cu numărul de înregistrare al dosarului de concurs.
Dosarele de concurs se depun la Serviciul Resurse umane și salarizare sau pot fi transmise de candidați prin Poșta Română, serviciul de curierat rapid, poșta electronică sau platformele informatice ale instituțiilor sau autorităților publice.
În situația în care candidații transmit dosarele de concurs prin Poșta Română, serviciul de curierat rapid, poșta electronică sau platformele informatice ale instituțiilor sau autorităților publice, candidații primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceștia și au obligația de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. b)-e) din HG 1336/2022 în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Transmiterea documentelor prin poșta electronica sau prin platformele informatice ale autorităților sau instituțiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
Nerespectarea prevederilor menționate anterior, conduce la respingerea candidatului.
Concursul va consta în 3 etape succesive:
– selecția dosarelor;
– proba scrisă:
– interviul.
Selecția dosarelor se va face în termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
Afișarea rezultatelor selecției dosarelor se va face în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de selecție a dosarelor.
Rezultatele obținute la proba scrisă și interviu se vor afișa, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei, la sediul DGASPC Buzău şi pe pagina de internet a acesteia.
Sunt declarați admiși la proba scrisă/interviu candidații care au obținut:
– minim 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea functiilor contractuale de execuție;
– minim 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea functiilor contractuale de conducere.
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor de înscriere, proba scrisă şi interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi al interviului.
Proba scrisă se va susține la sediul DGASPC Buzău, mun. Buzău, strada Bistriței nr. 41, astfel :
– în data de 05.12.2024, ora 9,00 – pentru postul de infirmieră ;
– în data de 05.12.11.2024, ora 12,00 – pentru postul de pedagog de recuperare PL principal;
– în data de 06.12.2024, ora 9,00 – pentru postul de educator S principal.
Interviul se susţine, în termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise, la sediul DGASPC Buzău, mun. Buzău, strada Bistriței nr. 41 .
Rezultatele finale se afişează la sediul DGASPC Buzău şi pe pagina de internet a acesteia, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestaţiilor pentru ultima probă, prin specificarea menţiunii „admis” sau „respins”.
Informaţii suplimentare se pot obţine de la Serviciul Resurse umane și salarizare din cadrul DGASPC Buzău, mun. Buzău, str. Bistriței, nr. 41 sau la telefon 0238/711051.
Bibliografie și tematică:
Pentru postul de Infirmieră la Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Rm. Sărat:
1. Ordinul MS nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția șisterilizarea în unitățile sanitare publice și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia. Tematică: integral.
2. Legea 448/18.12.2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare. Tematică: Cap. II , Sectiunea 1; Cap III, Sectiunea a 4- a și Sectiunea a 6-a; Cap IV, art. 86.
3. Ordinul nr. 82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități – Anexa 2. Tematică: Modulul I – standardul 3, Modulul IV – standardele 4,9,11 și 15, Modulul V – standardul 1.
4. Legea nr. 319/2006 a securității și sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare. Tematică – Cap. III, Sectiunea a 5 – a, Sectiunea a 6-a și Sectiunea a 7-a și Cap. IV.
Pentru posturile de Pedagog de recuperare PL Principal și Educator S Principal la Casa de tip familial Floare de Colț din cadrul Complexului de Servicii pentru Copilul cu Dizabilități Buzău:
1. Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului (republicată), cu modificările și completările ulterioare. Tematică: Cap. II – Drepturile copilului; Cap. VI – Protecţia copilului împotriva abuzului, neglijării, exploatării şi a oricărei forme de violenţă; Cap. VII -Instituţii şi servicii cu atribuţii în protecţia copilului;
2. Ordinul MMJS nr. 25/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip rezidențial destinate copiilor din sistemul de protecție special. Tematică: Modulul I – Accesarea serviciului; Modulul II – Evaluare și planificare; Modulul III – Viața cotidiană -Nevoi curente (Standardele 1-5); Modulul V – Activități specifice/servicii (Standardele 1-4); Modulul VIII – Protecția împotriva abuzurilor și neglijării (Standardele 1-2);
3. Legea nr. 292/2011 a asistentei sociale. Tematică: Capitolul III – Sistemul de servicii sociale, Secțiunile 1, 2 si 3.4.
4. Psihologia vârstelor, Ursula Șchiopu, Emil Verza, E.D.P. București, 1981. Tematică: Capitolele II – Primul an de viață, III – Prima copilărie (de la 1 la 3 ani) și IV – A doua copilărie (de la 3 la 6 ani).
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook , Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .