Administraţia Bazinală de Apă Buzău – Ialomiţa angajeaza economist în cadrul serviciului contabilitate

Jobs

A N U N Ţ privind organizarea concursului pentru ocuparea unui post unic corespunzator funcției contractuale de execuție, definitiv vacantă, pe perioadă nedeterminată, de economist la serviciul Contabilitate, cu desfăşurarea activităţii la sediul S.G.A Buzău 

Administraţia Bazinală de Apă Buzău – Ialomiţa, instituție publică de interes național, cu personalitate juridică, având sediul în mun. Buzău, str. Bucegi, nr.20 bis, jud. Buzău, organizează, conform Hotărârii de Guvern nr. 1336/2022, concurs pentru ocuparea postului unic corespunzator funcției contractuale de execuție, pe perioadă nedeterminată, de economist (COR 263101) în cadrul serviciului contabilitate.  

Activitatea profesională a economistului se va desfășura la sediul Sistemului de Gospodărire  a Apelor Buzău, din mun. Buzău, str. Vlăsiei, nr. 3, jud. Buzău. 

Durata timpului de lucru: 8 ore/zi, 40 ore/săptămână. 

Condițiile specifice necesare în vederea participării la concursul pentru ocuparea postului corespunzător funcției contractuale de execuție, precum și calendarul desfășurării concursului sunt: 

–  Studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență în domeniul științe economice (economist); 

–  Vechime în specialitatea studiilor: minim 7 ani în domeniul financiar-contabilitate. 

CALENDARUL DE DESFĂȘURARE AL CONCURSULUI: 

Concursul se va desfăşura la sediul Administraţiei Bazinale de Apă Buzău – Ialomiţa, din mun. Buzău, str. Bucegi, nr. 20 bis, Jud. Buzău, după următorul calendar: 

19.06.2025, ora 16:00 – data limită de depunere și înregistrare a dosarelor de participare la concurs 

23.06.2025, ora 16:00 – selecția dosarelor și afișarea rezultatelor la etapa de selecție a dosarelor; 

24.06.2025, ora 16:00 – termen de depunere a contestațiilor cu privire la rezultatul selecției dosarelor; 

25.06.2025, ora 16:00 – termen de afișare a rezultatelor privind contestația la selecția dosarelor; 

27.06.2025, ora 12:00 – data și ora de desfășurare a probei scrise; 

30.06.2025, ora 15:00 – termen de afișare a rezultatelor la proba scrisă; 

01.07.2025, ora 15:00 – termen de depunere contestații cu privire la rezultatul probei scrise; 

02.07.2025, ora 15:00 – termen de afișare a rezultatelor privind contestațiile la rezultatele probei scrise; 

03.07.2025, ora 12:00 – data și ora de desfășurare a interviului; 

04.07.2025, ora 15:00 – termen de afișare a rezultatelor la interviu; 

07.07.2025, ora 15:00 – termen de depunere contestații cu privire la rezultatele interviului; 

08.07.2025, ora 15:00 – termen de afișare a rezultatelor privind contestațiile la rezultatele interviului; 

09.07.2025, ora 12:00 – termen de afișare a rezultatelor finale ale concursului. 

Conform art. 35 al Hotărârii de Guvern nr. 1336 din 2022, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar care va conține următoarele documente

a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din H.G nr.1336/2022; (*formularul se poate completa la momentul depunerii dosarului)  

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;  

c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz; 

d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică; 

e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului; 

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar; 

g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului ; 

h) curriculum vitae, model european;  

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin Ordin al ministrului sănătății.  

Copiile de pe actele prevăzute la lit. b)-e), se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs. 

Documentul prevăzut la lit. f), poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice a concursului.  

Dosarele de participare la concurs se depun la serviciul Resurse Umane, Relaţii cu Publicul şi Administrativ sau la secretariatul Administrației Bazinale de Apă Buzău-Ialomița din Buzău, str. Bucegi, nr. 20bis, jud. Buzău, între orele 08:00-16:00. 

Pentru ocuparea unui post contractual vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art.15 din Hotărârea Guvernului nr.1336/2022: 

a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene; 

b) cunoaște limba română, scris și vorbit; 

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate; 

e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs; 

f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea; 

g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii; 

         Afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, precum şi afişarearezultatelor soluţionării contestaţiilor şi a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se numarul d eînregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat.  

        Concursul/examenul constă într-o probă scrisă care se susţine din tematica şi bibliografia afişată şi interviu. 

  BIBLIOGRAFIE: 

    1. Statutul A.N Apele Romane 

     2. O.U.G. nr. 107/2002 privind înființarea A.N. „Apele Române”, actualizată;  

     3. Legea Contabilitatii nr. 82/1991 actualizata; 

     4. O.M.F.P. nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii;   

     5. Ordinul nr. 1917/2005 – prentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilității instituțiilor publice, planul de conturi pentru instituțiile publice şi instrucțiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare;  

     6. Ordin 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice precum si organizarea , evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale;  

     7. Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal actualizat; 

     8. Ordinul nr 2021/2013 privind modificarea si completarea Normelor Metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutii publice si instructiunile de aplicarea a acestuia, aprobate prin OMF 1917/2005; 

     9. Legea nr.500/2002 privind Finantele publice , actualizata;  

   10. Legea cadru nr. 153/2017 actualizata privind salarizarea personalului platit din fonduri publice; 

   11. Ordonanta nr 119/1999 privind Controlul intern managerial si controlul financiar preventiv; 

   12. Ordinul MFP nr 923/2014(*republicat) privind aprobarea Normelor Metodologice generale referitoare la exercitarea   Controlului financiar preventiv si Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfasoara activitatea de CFP propriu; 

   13. Ordinul MFP nr 953/2023 pentru modificarea si completarea anexei 1 la OMF nr 923/2014 pentru modificarea şi completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu ;    

     14. H.G. nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a  mijloacelor fixe ; 

     15. H.G. nr. 714/2018 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităților şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul serviciului;  

   16. O.G. nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor  publice,cu modificarile si completarile ulterioare; 

     17. O.M.F.P. nr. 3471/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea şi amortizarea activelor  fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice , cu modificarile si actualizarile ulterioare; 

     18. O.M.F.P. nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile. 

*Actele normative se completează cu reglementările legale de modificare a acestora. 

  TEMATICĂ: 

       1. Înființarea, domeniul de activitate şi funcţionarea A.N. „Apele Române”. 

       2.Contabilitatea institutiilor publice.Principii de baza ale contabilitatii, particularitati privind organizarea contabilitatii la institutiile publice, reglementari contabile specifice; 

       3. Modalitati de organizare a activitatii financiar-contabile in institutiile publice; 

       4. Inventarierea patrimoniului, efectuarea inventarierii, stabilirea rezultatelor si inregistrarea lor in contabilitate; 

       5. Reevaluarea si amortizarea activelor fixe corporale aflate in patrimoniul institutiilor publice; 

       6.Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituțiilor publice. Organizarea, evidenţa şi  raportarea angajamentelor bugetare şi legale; 

       7. Control financiar preventiv la instituțiile publice. Obiectivele, organizare şi regimul acordării vizei de control   financiar preventiv. 

Informații suplimentare se pot obține la sediul Administrației Bazinale de Apă Buzău-Ialomița, din mun. Buzău str.Bucegi, nr.20 bis, jud. Buzău, la Serviciul Resurse Umane, Relații cu Publicul și Administrativ sau la numărul de telefon 0238/725446, interior 127. 

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook , Instagram YouTube , TikTok , Twitter .