Administraţia Bazinală de Apă Buzău – Ialomiţa angajeaza inginer si auditor intern

Jobs

( doua anunturi )

A N U N Ţ privind organizarea concursului pentru ocuparea unui post unic, corespunzător funcției contractuale de execuție, definitiv vacantă, pe perioadă nedeterminată, de inginer din cadrul Sistemului de Gospodărire a Apelor Buzău, Structura Gestiune și Reglementare Resurse de Apă

Administraţia Bazinală de Apă Buzău – Ialomiţa, instituție publică de interes național, cu personalitate juridică, având sediul în mun. Buzău, str. Bucegi, nr. 20 bis, jud. Buzău, organizează, conform Hotărârii de Guvern nr. 1336/2022 (cu modificările și completările ulterioare), concurs pentru ocuparea postului unic vacant, corespunzător funcției contractuale de execuție, pe perioadă nedeterminată, de inginer din cadrul Sistemului de Gospodărire a Apelor Buzău, Structura Gestiune și Reglementare Resurse de Apă (G.R.R.A.).
Activitatea profesională a inginerului se va desfășura la sediul Sistemului de Gospodărire a Apelor Buzău, din mun. Buzău, str. Vlăsiei, nr. 3, jud. Buzău.
Durata timpului de lucru: 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Condițiile specifice necesare în vederea participării la concursul pentru ocuparea postului corespunzător funcției contractuale de execuție, precum și calendarul desfășurării concursului sunt:

  • Absolvent de studii superioare de lungă durată, finalizate cu diplomă de licență, în unul dintre următoarele domenii: inginerie chimică, inginerie mecanică, ingineria mediului, inginerie energetică, inginerie civilă, ingineria instalațiilor, inginerie zootehnică (specializare piscicultură și acvacultură).
    CALENDARUL DE DESFĂȘURARE AL CONCURSULUI:
    Concursul se va desfăşura la sediul Administraţiei Bazinale de Apă Buzău – Ialomiţa, din mun. Buzău, str. Bucegi, nr. 20 bis, Jud. Buzău, după următorul calendar:
    01.08.2025, ora 16:00 – data limită de depunere și înregistrare a dosarelor de participare la concurs;
    05.08.2025, ora 16:00 – selecția dosarelor și afișarea rezultatelor la etapa de selecție a dosarelor;
    06.08.2025, ora 16:00 – termen de depunere a contestațiilor cu privire la rezultatul selecției dosarelor;
    07.08.2025, ora 16:00 – termen de afișare a rezultatelor privind contestația la selecția dosarelor;
    13.08.2025, ora 13:00 – data și ora de desfășurare a probei scrise;
    14.08.2025, ora 15:00 – termen de afișare a rezultatelor la proba scrisă;
    18.08.2025, ora 15:00 – termen de depunere contestații cu privire la rezultatul probei scrise;
    19.08.2025, ora 15:00 – termen de afișare a rezultatelor privind contestațiile la rezultatele probei scrise;
    20.08.2025, ora 13:00 – data și ora de desfășurare a interviului;
    21.08.2025, ora 15:00 – termen de afișare a rezultatelor la interviu;
    22.08.2025, ora 15:00 – termen de depunere contestații cu privire la rezultatele interviului;
    25.08.2025, ora 15:00 – termen de afișare a rezultatelor privind contestațiile la rezultatele interviului;
    26.08.2025, ora 12:00 – termen de afișare a rezultatelor finale ale concursului.
    Conform art. 35 al Hotărârii de Guvern nr. 1336 din 2022, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar care va conține următoarele documente:
    a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din H.G. nr. 1336/2022; (*formularul se poate completa la depunerea dosarului)
    b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
    c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
    d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
    e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
    f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
    g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului ;
    h) curriculum vitae, model comun european;
    Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin Ordin al ministrului sănătății.
    Copiile de pe actele prevăzute la lit. b)-e), se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
    Documentul prevăzut la lit. f), poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice a concursului.

Dosarele de participare la concurs se depun la serviciul Resurse Umane, Relații cu Publicul și Administrativ sau la secretariatul Administrației Bazinale de Apă Buzău-Ialomița din mun. Buzău, str. Bucegi, nr. 20 bis, jud. Buzău.

Pentru ocuparea unui post contractual vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art.15 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022:
a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;

      *Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului, precum și afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor și a rezultatelor finale ale concurslui se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat.
      Concursul/examenul constă într-o probă scrisă care se susține din tematica și bibliografia afișată și interviu.
      Pentru a fi declarat ,,admis” la probele concursului, punctajul pentru funcțiile de execuție este de 50 puncte. 

BIBLIOGRAFIE:
-Legea nr. 107 din 25 septembrie 1996 – Legea apelor;
-Legea nr. 310 din 28 iunie 2004 pentru modificarea și completarea Legii apelor nr. 107/1996;
-Legea nr. 112 din 4 mai 2006 pentru modificarea și completarea Legii apelor nr. 107/1996;
-Ordinul nr. 1069 din 18 decembrie 2003 pentru aprobarea Metodologiei cu privire la desfășurarea activităților specifice de gospodărire a apelor;
-Ordinul nr. 798 din 31 august 2005 privind aprobarea abonamentului-cadru de utilizare/exploatare;
-Ordinul nr. 1725 din 20 octombrie 2010 pentru modificarea și completarea anexelor nr. 1–5 la abonamentul-cadru de utilizare/exploatare;
-Hotărârea nr. 188 din 28 februarie 2002 pentru aprobarea unor norme privind condițiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
-Hotărârea nr. 352 din 21 aprilie 2005 privind modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 188/2002 pentru aprobarea unor norme privind condițiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
-Hotărârea nr. 53 din 29 ianuarie 2009 pentru aprobarea Planului național de protecție a apelor subterane împotriva poluării și deteriorării;
-Hotărârea nr. 930 din 2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul și mărimea zonelor de protecție sanitară și hidrogeologică.

TEMATICĂ:
-Regimul de folosire a apelor;
-Regimul de servituți și de expropriere;
-Cunoașterea resurselor de apă;
-Amenajarea bazinelor hidrografice. Planificarea în domeniul managementului și amenajării apelor;
-Mecanismul economic în domeniul apelor;
-Contribuțiile specifice de gospodărire a apelor, pârghie a mecanismului economic în domeniul apelor;
-Calculul contribuțiilor specifice de gospodărire a apelor;
-Calculul contribuției înscrise în abonamentul de utilizare/exploatare;
-Normele speciale privind caracterul și mărimea zonelor de protecție sanitară și hidrogeologică;
-Condițiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate.

Informații suplimentare se pot obține la sediul Administrației Bazinale de Apă Buzău-Ialomița, din mun. Buzău str. Bucegi, nr. 20 bis, jud. Buzău, la Serviciul Resurse Umane, Relații cu Publicul și Administrativ sau la numărul de telefon 0238/725446, interior 127.

A N U N Ţ privind organizarea concursului pentru ocuparea unui post unic corespunzător funcției contractuale de execuție, definitiv vacantă, pe perioadă nedeterminată, de auditor intern în sectorul public la structura Audit Public Intern din cadrul Administrației Bazinale de Apă Buzău-Ialomița

Administraţia Bazinală de Apă Buzău – Ialomiţa, instituție publică de interes național, cu personalitate juridică, având sediul în mun. Buzău, str. Bucegi, nr.20 bis, jud. Buzău, organizează, conform Hotărârii de Guvern nr. 1336/2022 (cu modificările şi completările ulterioare), concurs pentru ocuparea postului unic vacant corespunzător funcției contractuale de execuție, pe perioadă nedeterminată, de auditor intern în sectorul public în cadrul structurii Audit Public Intern.

Activitatea profesională a auditorului intern în sectorul public se va desfășura la sediul Administraţiei Bazinale de Apă Buzău – Ialomiţa, din mun. Buzău, str. Bucegi, nr.20 bis, jud. Buzău.

Durata timpului de lucru: 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Condițiile specifice necesare în vederea participării la concursul pentru ocuparea postului corespunzător funcției contractuale de execuție, precum și calendarul desfășurării concursului sunt:

  • Studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență în domeniul Științe economice sau Științe juridice;
  • Curs de auditor intern în sectorul public acreditat ANC, valabil;
  • Vechime în specialitatea studiilor absolvite: minim 3 ani;
  • Obținerea avizului favorabil la interviul de avizare organizat conform pct. 2.3.4. din Normele generale privind exercitarea activității de audit public intern, aprobate prin H.G. nr. 1086/2013.

Condiție obligatorie în vederea participării la probele de concurs:

În vederea participării la probele de concurs candidații trebuie să fi obținut aviz favorabil la interviul de avizare, susținut conform pct. 2.3.4.1 din Normele generale privind exercitarea activitătii de audit public intern, aprobate prin H.G. nr. 1086/2013.

Documentele aferente dosarului de avizare, conform prevederilor pct. 2.3.4.1.1. din Normele generale privind exercitarea activității de audit public intern, aprobate prin H.G. nr. 1086/2013, sunt:

  • Curriculum vitae
  • O declarație pe propria răspundere privind respectarea prevederilor art. 22 din Legea nr.672/2002, referitoare la incompatibilitățile auditorilor interni;
  • O lucrare în domeniul auditului public intern;
  • Două scrisori de recomandare de la persoane cu experiență în domeniul auditului intern.

CALENDARUL DE DESFĂȘURARE AL CONCURSULUI:

Concursul se va desfăşura la sediul Administraţiei Bazinale de Apă Buzău – Ialomiţa, din mun. Buzău, str. Bucegi, nr. 20 bis, Jud. Buzău, după următorul calendar:

01.08.2025, ora 16:00 – data limită de depunere și înregistrare a dosarelor de participare la concurs;

05.08.2025, ora 10:00 – susținerea interviului de avizare

05.08.2025, ora 12:00 – afișare rezultate la interviul de avizare

05.08.2025, ora 16:00 – selecția dosarelor și afișarea rezultatelor la etapa de selecție a dosarelor;

06.08.2025, ora 16:00 – termen de depunere a contestațiilor cu privire la rezultatul selecției dosarelor;

07.08.2025, ora 16:00 – termen de afișare a rezultatelor privind contestația la selecția dosarelor;

13.08.2025, ora 10:00 – data și ora de desfășurare a probei scrise;

14.08.2025, ora 15:00 – termen de afișare a rezultatelor la proba scrisă;

18.08.2025, ora 15:00 – termen de depunere contestații cu privire la rezultatul probei scrise;

19.08.2025, ora 15:00 – termen de afișare a rezultatelor privind contestațiile la rezultatele probei scrise;

20.08.2025, ora 10:00 – data și ora de desfășurare a interviului;

21.08.2025, ora 15:00 – termen de afișare a rezultatelor la interviu;

22.08.2025, ora 15:00 – termen de depunere contestații cu privire la rezultatele interviului;

25.08.2025,ora 15:00 – termen de afișare a rezultatelor privind contestațiile la rezultatele interviului;

26.08.2025, ora 12:00 – termen afișare rezultat final al concursului.

Conform art. 35 al Hotărârii de Guvern nr. 1336 din 2022, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar care va conține următoarele documente:

a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din H.G nr.1336/2022; (*formularul se poate completa la depunerea dosarului)

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;

e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului ;

h) curriculum vitae, model european;

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin Ordin al ministrului sănătății.

Copiile de pe actele prevăzute la lit. b)-e), se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.

Documentul prevăzut la lit. f), poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice a concursului.

Dosarele de participare la concurs se depun la serviciul Resurse Umane, Relaţii cu Publicul şi Administrativ sau la secretariatul Administrației Bazinale de Apă Buzău-Ialomița din mun. Buzău, str. Bucegi, nr.20 bis, jud. Buzău.

Pentru ocuparea unui post contractual vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art.15 din Hotărârea Guvernului nr.1336/2022:

a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;

g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;

         *Afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, precum şi afişarea rezultatelor soluţionării contestaţiilor şi a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat.

        Concursul/examenul constă într-o probă scrisă care se susţine din tematica şi bibliografia afişată şi interviu.

        Pentru a fi declarat “admis” la probele concursului, punctajul pentru funcţiile de execuţie este de 50 puncte.

  BIBLIOGRAFIE:

  • Legea Apelor nr.107/1996 cu modificările și completările ulterioare;
  • O.U.G. nr.107/2002 privind înființarea Administrației Naționale ,,Apele Române” cu modificările și completările ulterioare;
  • H.G. nr. 1176/2005 privind aprobarea Statutului de organizare și funcționare a Administrației Naționale „Apele Române”;
  • Legea nr. 672/2002 privind Auditul public intern, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • H.G. nr. 1086/2013 pentru aprobarea normelor generale privind exercitarea activității de audit public intern;
  • Ordinul nr. 252/2004 pentru aprobarea Codului privind conduita etică a auditorului intern;
  • Ordinul S.G.G. nr. 600/ 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice;
  • Legea nr. 82/1991, Legea contabilității, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
  • Ordinul M.F.P. nr. 1917/2005 pentru aprobarea normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia.
  • Ordinul M.F.P. nr.1792/24 decembrie 2002 (*actualizat*) pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale.
  • Legea nr. 500/2002 privind Finanțele Publice (actualizată).
  • Ordin M.F.P. nr. 923/ 2014 (republicat) pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv și a codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv.
  • Ordonanța nr. 119/ 1999 (republicată) privind controlul intern și controlul financiar preventiv.
  • Regulamentul de organizare și funcționare al Administrației Bazinale de Apă Buzău-Ialomița.

  TEMATICĂ:

  • Statutul Administrației Naționale „Apele Române”;
  • Organizarea și funcționarea Administrației Naționale ,,Apele Române”;
  • Sursele de finanțare ale Administrației Naționale ,,Apele Române”;
  • Bugetul de Venituri și Cheltuieli al Administrației Naționale ,,Apele Române”;
  • Organizarea auditului public intern;
  • Desfășurarea auditului public intern;
  • Normele aplicabile compartimentului de audit public intern și auditorilor interni;
  • Misiunile specifice activității de Audit Public Intern;
  • Atribuțiile Compartimentul Audit Public Intern;
  • Principiile fundamentale specifice activității auditorilor interni;
  • Regulile de conduită ale auditorului intern;
  • Derularea unei misiuni de audit intern;
  • Contabilitatea financiară/ contabilitatea de gestiune;
  • Situațiile financiare;
  • Organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice;
  • Planul de conturi pentru instituțiile publice;
  • Angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice;
  • Formarea, administrarea, angajarea și utilizarea fondurilor publice;
  • Responsabilitatea instituțiilor publice în procesul bugetar;
  • Elaborarea, aprobarea, executarea și raportarea bugetelor;
  • Dispoziții privind controlul financiar preventiv;
  • Codul controlului managerial

Informații suplimentare se pot obține la sediul Administrației Bazinale de Apă Buzău-Ialomița, din mun. Buzău str.Bucegi, nr.20 bis, jud. Buzău, la Serviciul Resurse Umane, Relații cu Publicul și Administrativ sau la numărul de telefon 0238/725446, interior 127.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook , Instagram YouTube , TikTok , Twitter .