A N U N Ţ privind organizarea concursului/examenului pentru încadrarea unor posturi vacantede execuţie de personal civil contractual din cadrul
UNITĂŢII MILITARE 01454 BUZĂU
Unitatea Militară 01454 Buzău, din Ministerul Apărării Naţionale, cu sediul în Buzău, Calea Eroilor,nr. 1-3, judeţul Buzău, organizează concurs/examen pentru încadrarea următoarelor posturi vacante de personal civil contractual de execuţie, pe perioadă nedeterminată, cu durata timpului de lucru:8 ore/zi, 40 de ore/săptămână, astfel:
- 1 post Economist gradul II/ Compartiment contabilitate/ Structura financiar-contabilă;
- 3 posturi Contabil debutant/Compartiment contabilitate/Structura financiar-contabilă;
- 1 post Casier debutant/ Casierie/Structura financiar-contabilă;
- 1 post Muncitor calificat IV (zidar)/ Formațiune de cazarmare.
I. Documentele obligatorii pentru constituirea dosarului de concurs:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr.2 din H.G. 1336/2022(se completează la sediul U.M. 01454 Buzău);
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume (dacă este cazul);
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului (dacă este cazul);
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) curriculum vitae, model comun european.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G.1336/2022.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe acteleprevăzute la alin. (1), lit. b) – e), precum șicopiacertificatului de încadrareîntr-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintăînsoțite de documenteleoriginale care se certifică cu mențiunea ,,conform cu originalul“de cătresecretarulcomisiei de concurs.
Dosarele de concurs se depun la sediul U.M. 01454 Buzău,Calea Eroilor, nr. 1-3, jud. Buzău,înperioada 04 – 15.11.2024, înintervalulorar 08.30-15.00.
Detaliile privind organizarea concursului se pot obţine de la persoana de contact, care asigură secretariatul comisiei de concurs, la numărul de telefon 0238/725223int.533/ 174.
II.Condiţiile generale pe care trebuie să le îndeplinească o persoană pentru ocuparea posturilor vacante de personal civil contractual (conform art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022):
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h)” .
III. Condiţiile specifice necesare pentru ocuparea posturilor:
III.1. Condiţiile specifice necesare pentru încadrarea postului de Economist gradul II din cadrul Compartimentul Financiar-contabil la U.M. 01454 Buzău
1.Absolvent de studii superioare cu diplomă de licență în științe economice;
2.Vechime de minim 6 luni în domeniul economic pe o funcție prevăzută cu studii superioare;
3.Nivelul de acces al funcţiei la informaţii clasificate este secret de serviciu; în acest sens este necesar acordul scris al persoanei care doreşte să candideze, privind efectuarea verificărilor în vederea obţinerii autorizaţiei de acces la informaţii clasificate sau a certificatului de securitate, în situaţia în care va fi declarat „admisă”;
4.Copie carte de munca şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă;
5.Cunoştinţe de operare pe calculator: utilizarea în condiţii foarte bune a tehnicii de calcul, a sistemului de operare WINDOWS, a aplicaţiilor tip MICROSOFT OFFICE, Adobe Acrobat Reader, disponibilitate în învăţarea şi utilizarea programelor de evidență contabilă, de salarizare și similare specifice;
6.Loialitate față de instituția militară, capacitate ridicată de concentrare, coordonare, analiză şi sinteză, rapiditate în executarea ordinelor, sociabilitate, spirit de echipă, punctualitate, meticulozitate, coerenţă şi fluiditate în comunicarea orală şi scrisă, spirit de observaţie, grad ridicat al atenţiei distributive, logică, iniţiativă, responsabilitate, rezistenţă la lucru în condiţii de stres.
III.2. Condiţiile specifice necesare pentru încadrarea celor 3 posturi de Contabil debutant din cadrul Compartimentul Financiar-contabil la U.M. 01454 Buzău
1.Absolvirea studiilor liceale, cu diplomă de bacalaureat, profil economic, calificarea/specializarea contabilitate sau absolvirea studiilor liceale, cu diplomă de bacalaureat în alte domenii și absolvirea de cursuri ori programe de perfecționalizare/specializare, profil economic, calificarea/specializarea contabilitate, emise de către ministerul Educației, Muncii sau alte ministere avizate;
2. Nivelul de acces al funcţiei la informaţii clasificate este secret de serviciu; în acest sens este necesar acordul scris al persoanei care doreşte să candideze, privind efectuarea verificărilor în vederea obţinerii autorizaţiei de acces la informaţii clasificate sau a certificatului de securitate, în situaţia în care va fi declarat „admisă”;
3.Cunoştinţe de operare pe calculator: utilizarea în condiţii foarte bune a tehnicii de calcul, a sistemului de operare WINDOWS, a aplicaţiilor tip MICROSOFT OFFICE, Adobe Acrobat Reader, disponibilitate în învăţarea şi utilizarea programelor de evidență contabilă sau similare specifice;
4.Loialitate față de instituția militară, capacitate ridicată de concentrare, coordonare, analiză şi sinteză, rapiditate în executarea ordinelor, sociabilitate, spirit de echipă, punctualitate, meticulozitate, coerenţă şi fluiditate în comunicarea orală şi scrisă, spirit de observaţie, grad ridicat al atenţiei distributive, logică, iniţiativă, responsabilitate, rezistenţă la lucru în condiţii de stres.
III.3. Condiţiile specifice necesare pentru încadrarea postului de Casier debutant din cadrul Compartimentul Financiar-contabil la U.M. 01454 Buzău
1.Absolvirea studiilor liceale, cu diplomă de bacalaureat;
2.Vârsta minimă de 21 ani, în vederea încadrării funcției de gestionar;
3.Nivelul de acces al funcţiei la informaţii clasificate este secret de serviciu; în acest sens este necesar acordul scris al persoanei care doreşte să candideze, privind efectuarea verificărilor în vederea obţinerii autorizaţiei de acces la informaţii clasificate sau a certificatului de securitate, în situaţia în care va fi declarat „admisă”;
4.Cunoştinţe de operare pe calculator: utilizarea în condiţii foarte bune a tehnicii de calcul, a sistemului de operare WINDOWS, a aplicaţiilor tip MICROSOFT OFFICE, Adobe Acrobat Reader, disponibilitate în învăţarea şi utilizarea programelor de evidență contabilă sau similare specifice;
5.Loialitate față de instituția militară, capacitate ridicată de concentrare, coordonare, analiză şi sinteză, rapiditate în executarea ordinelor, sociabilitate, spirit de echipă, punctualitate, meticulozitate, coerenţă şi fluiditate în comunicarea orală şi scrisă, spirit de observaţie, grad ridicat al atenţiei distributive, logică, iniţiativă, responsabilitate, rezistenţă la lucru în condiţii de stres.
III.4. Condiţiile specifice necesare pentru încadrarea postului de Muncitor calificat IV la Formațiunea de cazarmare din cadrul U.M. 01454 Buzău
1.Absolvent de studii generale și / sau studii liceale cu/fără diplomă de bacalaureat;
2.Vechime în muncă sau în specialitatea studiilor: fără vechime;
3.Nivelul de acces al funcţiei la informaţii clasificate este secret de serviciu; în acest sens este necesar acordul scris al persoanei care doreşte să candideze, privind efectuarea verificărilor în vederea obţineri iautorizaţiei de acces la informaţii clasificate sau a certificatului de securitate, în situaţia în care va fi declarat „admis/ă”;
4.Curs calificare zidar;
5.Capacitate ridicată de concentrare, coordonare, analiză şi sinteză, rapiditate în executarea ordinelor, spirit de echipă, punctualitate, coerenţă şi fluiditate în comunicarea orală şi scrisă, spirit de observaţie, grad ridicat al atenţiei distributive, iniţiativă, responsabilitate, rezistenţă la lucru în condiţii de stres, disponibilitate pentru program flexibil.
IV. Bibliografia și tematica pentru încadrarea posturilor:
IV.1.1. Bibliografia de concurs necesară pentru încadrarea postului de economist gradul II /structura financiar-contabilă
1. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
2. Legea contabilităţii nr. 82/1991, cu modificările şi completările ulterioare;
3. Ordinul M.F.P. nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Ordinul M.F.P. nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, cu modificările şi completările ulterioare;
5. Ordinul M.F.P. nr. 2.634/2015, privind documentele financiar contabile, cu modificările şi completările ulterioare;
6. Ordinul M.F.P. nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea,ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare;
7. Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
8. Ordinul M.F.P. nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, cu modificările şi completările ulterioare;
9. Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 120/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice specifice privind organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv propriu în Ministerul Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare;
10. Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
11. Ordinul ministrului apărării naționale nr. M25/2012 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind funcţiile de gestionar, constituirea de garanţii, răspunderea gestionarilor, predarea-primirea gestiunilor si gestionarea bunurilor in Ministerul Apărării Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare;
12. Ordonanţa Guvernului nr. 121/1998 privind răspunderea materială a militarilor, republicată;
13. Ordinul nr. M.64 din 10 aprilie 2024, pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare în Ministerul Apărării Naţionale a Ordonanţei Guvernului nr. 121/1998 privind răspunderea materială a militarilor.
IV.1.2. Tematica de concurs necesară pentru încadrarea postului de economist gradul II/ structura financiar-contabilă
- Organizarea şi conducerea contabilităţii;
- Formarea, administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor publice;
- Controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv propriu la entităţile publice;
- Organizarea şi efectuarea inventarierii patrimoniului;
- Angajarea, lichidarea,ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice;
- Răspunderea materială a militarilor.
1. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
2. Legea contabilităţii nr. 82/1991, cu modificările şi completările ulterioare;
3. Ordinul M.F.P. nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Ordinul M.F.P. nr. 1.954/2005 pentru aprobarea Clasificatiei indicatorilor privind finantele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
5. Ordinul M.F.P. nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, cu modificările şi completările ulterioare;
6. Ordinul M.F.P. nr. 2634/2015, privind documentele financiar contabile, cu modificările şi completările ulterioare;
7. Ordinul M.F.P. nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea,ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare;
8. Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
9. Ordinul nr. 3471/2008 din 25 noiembrie 2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice;
10. Hotărârea nr. 909 din 29 decembrie 1997 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, cu modificările și completările ulterioare;
11. Legea nr. 15 din 24 martie 1994 *** Republicată, privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale;
12. Ordonanţa Guvernului nr. 121/1998 privind răspunderea materială a militarilor, republicată;
13. Ordinul nr. M.64 din 10 aprilie 2024, pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare în Ministerul Apărării Naţionale a Ordonanţei Guvernului nr. 121/1998 privind răspunderea materială a militarilor.
IV.2.2. Tematica de concurs necesară pentru încadrarea celor 3 posturi de contabil debutant/structura financiar-contabilă
- Organizarea şi conducerea contabilităţii;
- Formarea, administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor publice;
- Organizarea şi efectuarea inventarierii patrimoniului;
- Angajarea, lichidarea,ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice;
- Răspunderea materială a militarilor;
- Reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice;
- Amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale.
IV.3.1. Bibliografia de concurs necesară pentru încadrarea postului casier debutant/ structura financiar-contabilă
1. Legea contabilităţii nr. 82/1991, cu modificările şi completările ulterioare;
2. Ordinul M.F.P. nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, cu modificările şi completările ulterioare;
3. Ordinul M.F.P. nr. 2634/2015, privind documentele financiar contabile, cu modificările şi completările ulterioare;
4. Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
5. Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.25/2012 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind funcţiile de gestionar, constituirea de garanţii, răspunderea gestionarilor, predarea-primirea gestiunilor si gestionarea bunurilor in Ministerul Apărării Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare;
6. Decretul 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operațiilor de casă, cu modificările și completările ulterioare.
7. Ordonanţa Guvernului nr. 121/1998 privind răspunderea materială a militarilor, republicată;
8. Ordinul nr. M.64 din 10 aprilie 2024, pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare în Ministerul Apărării Naţionale a Ordonanţei Guvernului nr. 121/1998 privind răspunderea materială a militarilor.
IV.3.2. Tematica de concurs necesară pentru încadrarea postului de casier debutant/ structura financiar-contabilă
- Organizarea şi conducerea contabilităţii;
- Norme generale privind de întocmire și utilizare a documentele financiar contabile;
- Organizarea şi efectuarea inventarierii patrimoniului;
- Efectuarea încasărilor și plăților în numerar;
- Acordarea de avansuri în numerar și decontarea lor;
- Evidența și păstrarea numerarului;
- Controlul respectării disciplinei de casă;
- Răspunderea materială a militarilor.
IV.4.1. Bibliografia de concurs necesară pentru încadrarea postului de muncitor calificat IV(zidar)
1. Norme pentru verificarea calității și recepția lucrărilor de construcții și instalații aferente indicative C56-85, editat de Institutul Central de Cercetare, Proiectare și Directivare în Construcții 1986;
2. Cartea zugravului și vopsitorului-Editura Tehnică Bucuresti, Autor C. Tsicura;
3. Cartea mozaicarului si faianțarului- Editura tehnică București 1987, ing. Constantin Roșoga;
4. Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicat, cu modificările si completările ulterioare;
5. Legea nr. 319/2006 privindsecuritateașisanatateaînmuncă, cu modificările si completările ulterioare;
6. Legea nr. 307/12.07.2006 privind apărarea împotriva incendiilor, cu modificările si completările ulterioare.
IV.4.2. Tematica de concurs necesară pentru încadrarea postului de muncitor calificat IV(zidar)
1. Faze și operații în executare lucrărilor de zugraveli/vopsitori/zidări
- Caracteristici ale fazelor și operațiilor;
3. Condiții de calitate;
4. Tehnologiaaplicării de vopselelavabile/zidărie;
5. Materialeșiscule de zugravit/zidărie;
- Legea 53/2003 din 24 ianuarie 2003, Republicată, Codulmuncii:
- Titlul II: Încheiereacontractului individual de muncă:
- Capitolul I Încheiereacontractului individual de muncă;
- Capitolul II Executareacontractului individual de muncă;
- Capitolul III Modificareacontractului individual de muncă;
- Capitolul IV Suspendareacontractului individual de muncă;
- Capitolul V Încetareacontractului individual de muncă.
Data limită până la care se pot depune dosarele de concurs este: 15.11.2024, ora 15.00.
V. Calendarul de desfășurare a concursului/examenului pentru încadrarea posturilor:
Nr. crt. | Etapa/proba de concurs | Termen | Observaţii |
Depunerea dosarelor de concurs | 04 – 15.11.2024 | în intervalul orar 08.30 – 15.00 | |
Selecţia dosarelor de concurs | 18.11.2024 | ||
Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor de concurs | 19.11.2024 până la ora 16.00 | ||
Depunerea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de concurs | 20.11.2024 | până la ora 15.00 | |
Afişarea rezultatelor contestaţiilor la selecţia dosarelor | 21.11.2024 până la ora 16.00 | ||
SUSŢINEREA PROBEI SCRISE, pentru posturile de economist gr.II, contabil debutant și casier debutant | 25.11.2024 | începând cu ora 10.00 | |
DESFĂȘURAREA PROBEI PRACTICE pentru postul de muncitor calificat IV (zidar) | începând cu ora 10.00 | ||
Afişarea rezultatelor la proba scrisă și proba practică | 26.11.2024 până la ora 16.00 | ||
Depunerea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatul probei scrise și a probei practice | 27.11.2024 | până la ora 15.00 | |
Afișarea rezultatelor contestaţiilor la proba scrisă și proba practică | 28.11.2024 până la ora 16.00 | ||
SUSŢINEREA INTERVIULUI pentru posturile de economist gr.II, contabil debutant, casier debutant și muncitor calificat IV (zidar) | 29.11.2024 | începând cu ora 08.00 | |
Afişarea rezultatului la proba interviului | 02.12.2024 până la ora16.00 | ||
Depunerea eventualelor contestaţii cu privire la rezultatul interviului | 03.12.2024 | până la ora 15.00 | |
Afișarea rezultatului contestaţiilor la interviu | 04.12.2024 până la ora 16.00 | ||
AFIŞAREA REZULTATELOR FINALE ALE CONCURSULUI | 05.12.2024 până la ora 16.00 |
VI. Alte precizări:
1. Prevederile actelor normative menţionate în bibliografie vor fi studiate cu modificările şi completările ulterioare, după caz;
2. Candidaţii sunt rugaţi să se prezinte la sediul unităţii cu cel puţin 30 de minute înainte de ora stabilită pentru începerea probelor şi să aibă asupra lor cartea de identitate şi pix de culoare albastră; nu se admit instrumente de scris de altă culoare şi/sau care permit ştergerea şi rescrierea;
3. Rezultatele obţinute după fiecare etapă, precum şi rezultatul final vor fi afişate la sediul Unităţii Militare 01454 Buzău, precum şi pe pagina de internet aDiviziei 2 Infanterie “Getica”.
4. Rezultatul final al concursului nu se contestă.
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook , Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .